Dagsarkiv: onsdag, februari 1, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • fick äntligen simmat!
  • bra dag på jobbet
  • nytt projekt
  • storhandlade
  • pälsvård
  • bakade kladdkaka
  • lite hemarbete…

…som nu är avslutat. Sängen och kungliga bladet!

God natt från mig.

Kategorier: Uncategorized | 2 kommentarer

En av Herr Hunds sämre sidor…

 

…är definitivt att att han inte vill  bli kammad.

Han står förvisso som en staty på trimbordet men försöker alltid sig på några fula trick. Specialaren är att snabbt vända sig om och morra samtidigt som han missklädsamt visar ena hörntanden.

Förmodligen hoppas han väl på att jag ska låta honom slippa skönhetsvården men det är det inte tal om. Men jag förstår inte varför han envisas för resultatet bli alltid en knäpp på nosen från elaka matte.

Miss E däremot säger varken bu eller bä men konstrar genom att lyfta upp framtassarna. Vill av någon anledning inte bli kammad där…

I kväll är det Herr Hunds tur. Just nu smyger han belåtet omkring med en strumpa som han har knyckt från tvättkorgen. Totalt ovetande om vad som väntar…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 33 kommentarer

Jag kom, jag såg, jag segrade!

 

Veni, vidi, vici.

Jag kom, jag dök, jag simmade.

Äntligen, säger jag bara!

Så skönt att vara igång igen. Skönt men nog kändes det att det var ett tag sedan. Orken var inte riktigt den samma och hastigheten sjönk en smula.

Men jag är igång och det är det som räknas!

 

Kategorier: Uncategorized | 24 kommentarer

Dagens ambition…

…är att komma iväg och simma. Men jag tror inte på det förrän jag klyver vattenytan.

Tillfälliga motgångar har kantat mig väg och i måndags var bassängen dessutom stängd på grund av bakterier (avföring) i vattnet.

Så därför återkommer jag med en rapport om hur det gick. Känner mig smått luttrad nämligen och…

…dessutom väldigt morgontrött!

Om jag säger att det rasar en inre strid och att utgången är oviss, så överdriver jag inte!

Februari är förresten här!

Trevlig onsdag!

Kategorier: Uncategorized | 18 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare