Till höger i bilden…

…hänger min solhatt och min badväska som jag hade tänkt ta med mig till Karibien.

Skulle komma bra till pass när jag strosade längs med vattenbrynet…

Varmt, gott och alldeles underbart!

Men så blev det inte och inte är det mina semesterönskemål som ska styra. Därför ägnades delar av gårdagen åt att införskaffa vinterutrustning i stället.

Inte till mig dock utan till yngsta fröken. Fast visst, jag slog till på en Didriksons som kan passa för hundpromenader i tufft skånskt vinterväder och eventuell fingång i Val d’Isere.

För när jag hörde hur brant där är inser jag att det finns två alternativ för mig. Antingen barnbacken eller längdskidåkning! Om jag ens kommer så långt . Vi får se…

Trevlig lördag!

Categories: Uncategorized | 26 kommentarer

Post navigation

26 thoughts on “Till höger i bilden…

  1. Du får byta stranden mot skidåkning alltså. Tja… vad gör man inte för sina barn ;)
    Godnatt Znogge!

  2. …..eller så gör man som Lasse Åberg och åker upp och ner i liften – så man kan få en varm choklad i toppstugan i allafall….eller boka Karibien istället låter skönare ;)

    Kram Ullis

    • Det får nog bli en ”Åbergare” i så fall. Nej, Karibien bokar jag inte själv. Dit hade jag bara åkt för att hälsa på dottern!

      Kram

  3. Du får hoppas att det blir Karibien efter skidåkningen och försöka övertala dottern att söka dit också :-).

  4. Själv älskar jag slalom :)
    Sv: tack såå mycket!:)

  5. Hmm…kom nu just på att jag måste köpa en skiddress till MIN yngsta dotter. Det brukar vara lättare sagt än gjort. Vad som helst duger inte,ser du ;)
    Du ska veta att barnbackar går alldeles utmärkt att åka i. Hur jag vet det?
    Det får du lista ut själv ;)
    Kram!

    • Det där känner jag igen! Vet inte hur mycket som testats. Rätt färg, bra pasform samt god kvalitet! Vi skåningar gör allt för att nå proffsformen ;-)

      Jag har mina aningar ja :P

      Kram

  6. Fast på väg till Karibien kan man ju mellanlanda i Frankrike ! Trevlig lördag i det ruggiga vädret !

  7. nu, vi har säsonger, varma vinterkläder känns väldigt aktuellt nu.

  8. Det finns backar för alla i Val d’Isere, det är jättefint där. Lyllo dig som får åka dit! :-)

  9. Det finns ju kombin sol och snö…..

  10. Åh vad tapper du är! Jag hade ylat och gnällt om jag var tvungen att byta värme mot snö. Hua!!

  11. Du kan ju följa med som sällskap. Sitta i baren och ta en fika. Men se upp så du inte hittar en avhuggen tumme i bullen!

    (apropå mitt inlägg om lappen i chokladen)

    Har hittar en anorak som jag hemskt gärna vill ha. Priset var ok, 1000:- Jag har råd om jag knepar och knåpar lite

    mvh

    • Vi får se hur det blir. Skidresor är dyra resor och vill man inte åka så… Jag får helt enkelt se!

      1000 kronor känns väl överkomligt. Men visst, helt billigt är det inte…

  12. Haha, du grämer dig verkligen över den förlorade solsemestern va? ;)

  13. Det är aldrig fel med varma kläder oavsett var man bor – eller jobbar. =) Jag fryser på jobbet och igår inhandlades riktigt varma tofflor för att värma mig efter en arbetsdag inomhus. =)

    Av texten förstår jag att dottern kanske ska till andra trakter nu och arbeta, låter som en ny kul utmaning och ett lite annat klimat.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

