20 av 31…

…samtal är avklarade när denna arbetsdag är slut.

Puh, säger jag för det tar på krafterna.

Det är inte bara själva samtalen utan det handlar även om för- och efterarbetet. Innebär dessutom extra tid när de ska klarar av på tre veckor. Skönt att man är två som håller i dem tillsammans även om vi båda är med på alla.

Efter plikterna kör jag till stora staden för att besöka mamma. Tvätt ska lämnas plus en del saker som jag handlat till henne. Så blir det en fika tillsammans och jag får kontrollera läget. För tyvärr är det så att vissa saker fungerar inte helt bra än och personalen som kommer på nätterna är inte alltid helt vänlig. Stressade förmodligen men det får inte gå ut över vårdtagarna.

Husse får därför äran att stå för tillagningen av kvällens middag. Han valde torskrygg i paket vilket jag tror beror på svårighetsgraden eller avsaknaden av en sådan…

Hur som helst är fisk sällan fel!

Trevlig fredag!

Categories: Uncategorized | 43 kommentarer

Post navigation

43 thoughts on “20 av 31…

  1. Lycka till idag ! Hoppas att det blir bra.

  2. Blir arg när jag läser om personalen. Hur svårt kan det vara??

  3. jo,, på vissa ställen pressar de personalen för hårt..

  4. bara 9 st kvar…..

    Hoppas fisken smakade bra.
    Tur att din mamma har dig

  5. Utvecklingsamtal det tar på krafterna, och du/ni har ju så många, tycker det räcker gott&väl med 10 stycken!

    Såå tråkigt med personalen, dessvärre är väl dom stackarna jättestressade, men dom får inte låta sitt missnöje gå ut över vårdtagarna.

    Herregud vi har ju fullt upp hela dagarna, men inte får jag blir sur på barnen för det.

    Ha en fin dag, kram

    • Ja, 31 samtal är många och tar sin tid men samtidigt så är det positivt att träffa föräldranra! Visst är det säkert så att de är stressade men som du säger det kan inte gå ut över andra. Jag kan inte låta det drabba mina elever heller…

      Kram

  6. Du verkar ha fullt upp med både jobb och annat. Hoppas att du kan koppla av lite i helgen.

    Trevlig helg!

  7. Godmorgon Znogge Jaha fullt ös som vanligt så många telesamtal ojoj det är jobbigt varm i örat blir man –
    Torskrygg går nog att få gott med lite tillsatser kan det bli en mättande middag skönt du slipper idag . Tråkigt när det inte fungerar som du vill med hjälpen till din mor.! Men ja inte alla människor passar att vara i det yrket och de har nog med rätt mycket stress på sig, Bra du har ett vakande öga där för det tror jag behövs idag man läser ju vad som händer på olika ställen och så får det ju inte gå till En skön fredag tillönskas

    • Tack och lov pratar jag inte i telefon utan vi träffass öga mot öga. Blir nog bäst så! Fisken blir nog god. Skönt att sätta sig till dukat bord.

      Kram

  8. Skönt att ni blir klara med alla samtal för den här gången. Då kan du förhoppningsvis koppla av lite mer i helgen.
    Det är konstigt att personalen inte kan vara trevliga. De kan ju inte låta stressen gå ut över vårdtagarna.
    Fisk är gott, så det var inte så dumt val maken gjorde :-).

    • Det kan man tycka ja. Men det verkar svårt… Men man hoppas kanske på att äldre och sjuka ska vara för virriga för att berätta eller våga ifrågasätta…

  9. Jag förstår om det är mycket arbete och tar kraft !!
    Men jag önskar dig en fin & mysig helg.
    Kram Helene.

  10. Torskrygg i paket tycker jag låter gott :-) & lätt ;-)

    Hoppas allt är bra med mamma :-)
    Ha en riktigt mysig fredag!
    Kram

  11. Otrevlig vårdpersonal är aldrig acceptabelt. Stressigt eller ej!
    Trevligt att komma hem till lagad middag ikväll :) Hoppas ni får mysigt tillsammans.

  12. jag avvundas dig inte.
    Men du får se det positiva i det hela – var jätteglad att du har ett jobb att gå till

    Ha en bra fredag

  13. Fisk är verkligen fina fisken :-)

  14. sv: tack så jättemycket!:) vad ska du göra i helgen då?

  15. Önskar dig en toppen Fredag vännen :)
    Kramen♥

  16. Fisk är gott och även att avklara en massa samtal. :) Men vad många elever ni har!

  17. Att det ska vara så mycket strul! Har du fått prata med deras chef om det hela?

  18. Vilken snäll husse som värnar om matte :)
    Ja det är fullt upp med allt, vad hel galet att inte hemtjänsten fungerar till belåtenhet :(
    Önskar en fin och lugn helg,
    Sussi

  19. Hejsan, Znogge!
    Inte alla som passar att arbeta inom vård&omsorg i hemmen. Brist på personal, javisst, men en enorm brist på utbildning har jag märkt av. Ytterst få som är infödda svenskar ( här i alla fall) och deras dialekt kan ibland låta riktigt otrevlig i våra öron. Men med nattpersonal SKA man kunna känna sig trygg.
    Hoppas du plockat undan värdeföremål för mycket försvinner tyvärr :-(
    Har försökt ringa till hemtjänstens kontor hela dagen i ett ytterst viktigt ärende men svararen var på och ingen ringde tillbaka. Behövde mediciner, akut. Efter samtal till kommunen fick jag besked att telefonsystemet fortfarande är paj och kommer att vara så i några veckor framöver!
    Gäller att inte behöva apoteksärenden m.m. på några veckor alltså :-( Man kan sparka sig trött!
    Önskar dig en avkopplande helg!
    Kram, Agneta

    • Nej, det har jag faktiskt inte gjort. Har inte tänkt så långt. Tror vi får ta en översyn på den fronten också., Tack för att du påminde om det. Alltid är det något.

      Men jag tyckte i alla fall att mamma gjort framsteg vilket kändes bra,

      Ha en fin helg!
      Kram

  20. En stressig arbetssituation får absolut inte gå ut över vårdtagarna, men tyvärr verkar det göra det i dagens samhälle.
    Påpekat det till enhetschefen och se vad som händer.

    Ha en fin helg!

  21. Nej fisk är aldrig fel och oftast väldigt lättlagat, ha en trevlig helg och hoppas verkligen ni får någon rätsida på problemen för din mamma – stackarn :( Jag vill verkligen inte bli gammal !!!!

    Kram Ullis

    • Nej, så är det! Alla vill leva länge men ingen vill bli gammal… Förhoppningsvis ska det väl bli bättre!

      Ha en fortsatt bra helg!
      Kram

  22. Nu har det varit ett flitigt köttätande här ett tag och jag riktigt längtar efter fisk! Och torskrygg är en favorit! Tänk med riven pepparrot och skirat smör och sparris!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

