Daily Archives: torsdag, oktober 11, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • började med tidigt möte
  • bra dag på jobbet
  • bra möten
  • handlade till mamma
  • tittade på vinterjacka
  • tvätt och byk
  • rättade prov…

…och så var torsdagen nästan slut.

Mot sängen…

…och sov sött!

Categories: Uncategorized | 8 kommentarer

Bistrare tider…

 

…är helt klart att vänta.

I morse visade termometern bara fyra grader vilket gjorde att min planer på att går barfota i trätofflor när hundarna skulle ut fick revideras omgående. Med andra ord gällde det att se framåt. Gärna ligga steget före…

…så därför stannade jag till vid lilla gallerian i kväll.

Insåg att jag var i behov av en varm, snygg, skön och gärna vattenavvisande jacka. Gärna en parkas. Ja, jag säger parkas. Vägrar säga parka som en del butiker skriver i sina annonser…

(Jag vet att det heter så på engelska men…)

Hur som helst så fastnade jag naturligtvis för den dyraste. En härligt röd parkas från Didriksson men jag kunde inte bestämma mig. Vår erfarenhet av deras regnställ är nämligen inte den bästa. Så jag sover på saken men tror nog att det blir affär…

Categories: Uncategorized | 27 kommentarer

Jag måste bestämma mig…

…för om jag ska göra som jag brukar eller försöka.

Det handlar alltså om mina pelargoner och höstens obönhörliga avancemang.

Antingen gör jag som vanligt och ger dem respass via trädgårdsavfallet eller så försöker jag få dem att övervintra.

Sökte på några sidor och det verkade inte vansinnigt svårt. Visserligen är inte mina fingrar speciellt gröna men det är nästan så att jag är sugen på att försöka. Går det så går det, liksom. Jag skulle nämligen tro att trädgårdsmöblerna får flytta in till helgen.

Någon som brukar lyckas med detta?

Trevlig torsdag!

Categories: Uncategorized | 43 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare