Inte en chans…

 

…att jag orkar ta mig till gympan i kväll.

Tänker inte ha minsta lilla dåligt samvete för det heller.

Körde hemifrån kvart i sju i morse för att hinna med ett tidigt utvecklingssamtal. Ett samtal som tyvärr föräldrarna uteblev i från vilket väl kändes så där. Men visst, alla kan glömma…

Sedan fortsatte dagen som vanligt för att avrundas med flera möten och sedan avslutas med storhandling. Storhandling utan inköpslista så visst landade det lite extra gott i vagnen. En bit oxfilé till bra pris och så några goda ostar föll jag pladask för…

Precis hemkommen känner jag att soffan och en lättsmält tidning är vad som står på min dagordning när en liten hög med hemarbete är avklarat.

Så det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen om man ska få bli ett med soffan!

Categories: Uncategorized | 26 kommentarer

Post navigation

26 thoughts on “Inte en chans…

  1. Men fy vilken stil att inte dyka upp! Och så måste du hålla god min, morr morr!

  2. Om jag tvingad emig iväg till mötet med coachen, borde du känna lite ansvar och gå på gympan!!!

    Instämmer, att ha ischias och sitta i 6 timmar går endast om det är något intressant som man ska lyssna på.
    Jag tvivlar att en jobbcoach har något matnyttigt att förmedla till en som varit utan jobb i 3 år, och är inne på sin fjärde coach

    mvh

    • Där fick jag nästan lite dåligt samvete men bara nästan ;-)

      Ärligt talat tvivlar jag också… Men förmodar att du inte har någon valmöjlighet…

  3. Tycker du gör rätt, efter en sån dag är det bara soffan som gäller. Trist med föräldrar som inte dyker upp, vissa saker borde man ju inte glömma…
    Kram

  4. Alla kan glömma … men inte ett ett utvecklingssamtal i skolan eller ett möte … fast förstås alla kan glömma. Just när man kommit överens att träffa någon är jag själv extra noga med att INTE glömma. Och med skolfröken … hm … Det är bra att du är den förlåtande typen :-) … Ha en fin torsdag i morgon … och sen är det fredag … och sen lördag … :-)

    Själv åker jag till Skåne igen i morgon. För att vara lite behjälplig. Kram!

    • PS Hoppas du inte tar illa upp att jag skrev ”skolfröken” … jag veeet att det heter lärare och menade inte att förminska ditt arbete på något sätt … men när jag var lite hade man respekt för sin ”fröken” (som man kallade sin kvinnliga lärare) och skulle tyckt det vara mycket pinsamt om föräldrarna inte dök upp … Kram igen!

    • Alla kan glömma men föräldrarna har fått tider som de önskat så… Men som sagt, alla kan glömma!

      Kram

  5. Känner igen det där med föräldrar som glömmer utvecklingssamtalet. Det händer hela tiden att någon gör. Inte många men lagomt många för att irritera.

  6. Sköt om dig! Jag tycker om sådana gamla tidningar! Kram!

  7. Klokt och bra val efter en ‘sådan’ dag :)

  8. sockenvagenssota

    Här blev det en promenad tidigare i dag, men sedan ahr jag syndat med såväl polkakakor som nu med öl och ölkorv i soffhörnet…. fy på mig ;-P Men så snart viruset ger sig så ska jag hurta till mig igen! KRAM

  9. Helt rätt beslut att stanna hemma! Det gäller att få stopp på det där ”tåget” som hållit i gång dig en hel lång dag. Koppla av med gott samvete, det är du värd!

  10. Nää dåligt samvete ska man inte ge sig själv, nästa vecka är du sugen på gympa igen=)
    Trist när föräldrar uteblir, har jag varit med om flera gånger man bokar upp flera på en kväll så dyker tex inte den nästsista upp, det är surt.

    Kramen

  11. Himla trist när man lagt manken till som lärare och gått med på en udda samtalstid och så kommer inte föräldrarna utan glömmer bort. Framsidan där på gammal Hemmets Veckotidning är flott! Undrar om den tidningen finns kvar?

  12. Men så taskigt! Sånt glömmer man inte…

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

