Det är kallt…

 

…både ute och inne.

Kollegorna kryper in i tjocka tröjor och håller hårt om tekopparna.

Vinden är inte nådig, regnet vräker ner och termometern har stannat på 7 grader. Tre små hundar darrar betänkligt och tittar nästan anklagande på matte. Rosorna slår mot fönsterrutorna och i bakgrunden hörs ljudet från en blockflöjt.

På mitt bord ligger en hög med prov.

Tittar uppfordrande på mig…

Men först en kopp te så jag smälter in i sällskapet.

Categories: Uncategorized | 19 kommentarer

Post navigation

19 thoughts on “Det är kallt…

  1. Tack så mycket vad glad jag blir över ditt beröm

  2. Ja fy vilket väder och vilket stormande då passar en kopp te utmärkt !

  3. Här har regnat hela dagen, men vi har samma temperatur som ni. Jag har i alla fall varmt och gott inomhus!
    Kram, Ingrid

  4. Skönt med inomhus jobb i alla fall ;)

  5. jag kände också den råa luften i morse, man vill liksom krypa i soffan med god bok och varmt te…

  6. Usch det låter som ni har kallare än vad vi har i regniga, halvt översvämmade Luleå. (inte lika illa som Byske i Västerbotten)

  7. Var ute en kort sväng. Och ja, det var inget behagligt väder.
    Grått småkyligt och regnigt

    Ha en bra kväll
    mvh

  8. Här har det blivit varmare igen. Idag… Hmm. Jag tror du ska få slippa veta ;-)

  9. Ja, fy så kallt det varit idag. Var ute en bra stund med mannen i bygden, för han grävde upp en hel del plantor som jag fick och jag frös rejält. Fast jag hade tröja under jackan.

    Lycka till med högen av prov ikväll.

  10. Ja idag har det verkligen blåst för fulla muggar hela dagen! Jag är glad att jag inte har behöv ge mig ut!

  11. Usch för höstruskväder men här uppe hade vi en finfin dag!
    Kram

  12. Tjocka tröjor och stora tekoppar kan vara räddningen sådana här dagar. Kram!

  13. Här är också ruggigt värre idag :( Tur man slipper vara ute!

  14. Jag valde en kopp kaffe istället för te, samma väder här… inte prov som väntade utan papper till jordbruksverket =)
    Kram Sussi

  15. Bara de senaste dagarna har temperaturen förändrats till en kallare, märks att hösten är på väg nu. Om inte vintern till och med, såg att det kunde komma snö uppe där jag bor redan nästa vecka…

    Ha en fin dag!

  16. Det är absolut höst! Det är kallt och vinden viner runt husknuten. Men visst är det mysigt att kunna kura ihop sig med en tjock tröja och en kopp te.

  17. Frosten visade sig här denna morgon. Men det ser ut att bli fint väder.

  18. Hu är det sånt väder vi har att se fram emot nu när vi har vant oss vid sommarvärmen.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

