Inget långt brev…

…men det känns ändå roligt att få en hälsning från Mali och mitt fadderbarn.

Få veta att de små saker som jag skickar faktiskt kommer fram. Nu senast kritor, pärlor och några kort. I all enkelhet för det viktigaste är så klart pengarna som blir ett stöd för hela byn. Men ändå…

Brevet är skrivet på franska av en vän. Dels är vårt fadderbarn för ungt, dels är pappan inte skrivkunnig. Tack och lov översätts brevet till engelska för mina kunskaper i franska är usla. Själv hoppas jag på att mitt och andras stöd gör att så många barn som möjligt får chansen att gå i skolan. Tyvärr är det inte en självklarhet för alla…

Nu blir det snart middag här hemma och slipper vi regnet så ger vi oss ut på en cykeltur, yngsta fröken och jag.

Förresten så verkar Miss E:s mage inte vara sämre i alla fall…

Kategorier: Uncategorized | 33 kommentarer

Inläggsnavigering

33 reaktioner på “Inget långt brev…

  1. Vad fint att ha ett fadderbarn! Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon. Kram!

  2. Fina, fina du!!

  3. Så härligt med ett brev från ert fadderbarn och veta att de saker som skickas kommer fram, fint !

  4. Trevligt att få veta att saker och ting kommer fram

    Ha en bra kväll

    • Ja, det är det. Annars känns det lite osäkert och meningslöst på något vis…

      • Speciellt med tanke på att posten inte alltid kommer fram i Sverige.
        Med tanke på att prioritera eller inte, märkligt att polisen rycker ut när nån springer näck, men inte när någon blir rånad på 40.000

        Ja det kan man säga!

  5. Trevligt att få en sån hälsning! :-)

  6. Jag kan ingen franska men antar att det är barnets fingeravtryck. Söt hälsning!

  7. Roligt i alla fall att få en hälsning :)

  8. Kul att få en hälsning och veta att det du skickat kommit fram. Känns alltid bra när man vet att man hjälper någon eller några. Själv var jag Världsförälder i många år och nu stöder jag Amnesty och Djurskyddet.

  9. Trevligt att det blir personligt och att man inte ”bara” skickar pengar. De små presenterna tror jag är guld värda för den lilla!

  10. jo, krig också på sina ställen, jag hjälpte en kvinna som fick lära sig att läsa först i vuxen ålder, hon kunde inte ens skriva sitt namn, men nu har hon utbildat sig.

  11. Så gulligt att få bekräftelse på gåvan, det blir personligt!
    Jadu, nu räknar jag ner dagarna och känner mig anings trött. Men det är fullt naturligt. Kvällskram♥

    • Visst är det trevligt med en bekräftelse. Bara för att veta att det kommer fram…

      Kan jag tänka mig men vilken spännande resa/tur som väntar!

      Kram

  12. Härligt att du hjälper ett fadderbarn. Fler borde göra likaledes.
    torsdagen verkar extra låååång tycker jag.

  13. Vad trevligt med ett fadderbarn! OCh vilken gåva! =)
    Och tur det kommer fram!

  14. Verkligen fint gjort att ha ett fadderbarn :)

  15. Mysigt att få en hälsning :) och fint att du har ett fadderbarn, tror minsann att vi ska ha ett kan vara spännande för killarna och bra att lära sig att lite kan göra mycket stor kram Diana

  16. Härligt! Du är en fin människa som delar med dej av det du har till någon som har det sämre <3

Kommentera

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

