Daily Archives: måndag, oktober 8, 2012

Inget långt brev…

…men det känns ändå roligt att få en hälsning från Mali och mitt fadderbarn.

Få veta att de små saker som jag skickar faktiskt kommer fram. Nu senast kritor, pärlor och några kort. I all enkelhet för det viktigaste är så klart pengarna som blir ett stöd för hela byn. Men ändå…

Brevet är skrivet på franska av en vän. Dels är vårt fadderbarn för ungt, dels är pappan inte skrivkunnig. Tack och lov översätts brevet till engelska för mina kunskaper i franska är usla. Själv hoppas jag på att mitt och andras stöd gör att så många barn som möjligt får chansen att gå i skolan. Tyvärr är det inte en självklarhet för alla…

Nu blir det snart middag här hemma och slipper vi regnet så ger vi oss ut på en cykeltur, yngsta fröken och jag.

Förresten så verkar Miss E:s mage inte vara sämre i alla fall…

Categories: Uncategorized | 33 kommentarer

Vart tog min lugna helg vägen?

Skulle någon hitta den på vägen får ni gärna höra av er!

Inte så att jag klagar för helgen har varit hur bra som helst. Men jag drabbas alltid av en sorts motsättning. Vill ta det lugnt och bara koppla av men samtidigt hitta på något.

Hur svårt kan det vara?

Hur svårt som helst skulle jag vilja säga och konstaterar att måndagen är här.

Är dock mycket nöjd med att Husse gick upp först i dag. Miss E:s mage har varit i olag i natt så nu slapp jag tvätta köksgolvet. Stängde bara dörren till sovrummet.

Stackars Miss E…

Ha en fin måndag!

Categories: Uncategorized | 30 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare