Vart tog söndagen vägen…

 

…undrar jag, nästan tacksam över att jag kom upp tidigt i morse och fick undan så pass mycket som jag fick.

Som planerat blev det en tur till stora staden.

Sonens lägenhet tittades till och sedan hälsade vi på mamma. Bäst av allt var så klart att hon fick träffa yngsta fröken. Länge sedan de sågs… Jag hade tagit med en bit av tårtan från i går och kanelbullar så vi fikade tillsammans vilket uppskattades.

Sedan fortsatte vi till Stadium för att titta på skidutrustning till yngsta fröken. Säga vad man vill men billigt är det inte. Ärligt talat har jag ingen lust att lägga så mycket pengar för en vecka så hamnar jag i Alperna får jag nog promenera! Och ”afterskia”.

Den här lilla godingen till exempel gick lös på 3500 men var ruggigt snygg och skön!

Men det tål verkligen att tänka på…

Minns min gamla röda anorak jag hade som liten…

Det var grejer det!

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Inläggsnavigering

24 thoughts on “Vart tog söndagen vägen…

  1. Även om det är bra utrustning så är det väldigt mycket pengar. Vill till att man är ordentligt intresserad av vinterns nöjen.

  2. Finns stort utbud av second-hand-skidkäder och annat.

  3. Jag minns en gul anorak.

  4. Nej, det kan jag förstå att det inte är kul att lägga pengar på!

  5. Men gul som solen är den, det är fint!

  6. Den här dan försvann i ett nafs, och imorgon är det allvar igen för de flesta

  7. Vilken underbar härlig gul färg på jackan och jag förstår att du funderar på den. Men priset var verkligen högt. Då får man hoppas att det är väldigt bra kvalitet som håller i många tvättar.

    • Nej, jag funderar inte på den men yngsta fröken gjorde ett tag… Visst hoppas man att priset spegalar kvaliteten så att man inte betalar för ett märke eller så…

  8. Högt pris men då får hon verkligen använda den mer än en säsong!

  9. Jag skulle vara nöjd med After skin, jag…;)
    Men jag kan var snygg!
    Kram

  10. Men så tokigt jag skrev…det skulle stå: men jackan var snygg! Jäkla T9!!!
    Kram igen

  11. Jag fick pengar av släkten när jag fyllde 40 som var dedikerade till skidkläder. Jag köpte ett svindyrt… Men å andra sidan använder jag samma fortfarande, trots att jag nu har fyllt… 41? ;-)

    Det är verkligen dyrt med skidgrejs, men ack så kul :-)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare

