Om man skulle råka hamna i Alperna…

…någon gång i vinter så gäller det att vara förberedd.

Med tanke på after ski och andra begivenheter…

Därför slog jag till på ett par stövlar i skoaffären i lilla gallerian. Tyvärr ska den stänga vilket känns tråkigt. De har haft ett bra sortiment till rimliga priser och jag har handlat en hel del där. Men nu är det slut på det.

”Inte helt i min smak men de ser sköna ut” var yngsta frökens omdöme medan Husse bara stirrrade!

Ja, de är supersköna, lagom varma och kan passa bra på en joddlarbalkong.

Skulle jag inte hamna i Alperna så gör de sig nog i Sherwoodskogen också!

Categories: Uncategorized | 22 kommentarer

Post navigation

22 thoughts on “Om man skulle råka hamna i Alperna…

  1. Men så läckra!! Älskar skor och stövlar men kan idag inte gå i stort sett mycket annat än min Merelle-skor då fötter, knän och rygg säger aja baja dagen efter annars, men ibland så vill man ju vara lite piffigare. De här gillar jag skarpt! Hi hi, kunde riktigt se Husses min :-D. Du har en diplomatisk dotter må jag säga, Ett bra köp, om de nu är sköna och varma också, men det verkar de ju vara. Synd när favoritaffärer lägger ner… det är svårt att hitta nya idag som inte följer main stream..

    Trevlig fredagskväll! Själv tänkte jag bli underhållen av en jäkligt bra sångerska ikväll hemma i bygdegården. Hon har sjungit rollen som Ulrika i Kristina från Duvemåla i flera år så hon har många låtar på sitt rep. Drar hon av New York New York på samma sätt som när vi var iväg på smakprovskvällen på olika föreställningar kommer i alla fall jag att vara nöjd. Nu får vi hålla tummarna att det kommer folk så vi går runt ekonomiskt också…

    Tjingeling!

    • Jag väljer också skor med omsorg. Låter dem få kosta lite mer så att de är bra. Brukar löna sig i längden. Jag får så lätt skoskav så de måste vara utan besvärande sömmar och så. De är väldigt sköna och varma men blir det smällkallt så blir det mina curlingkängor som åker på! De är outstanding!

      Vilken trevlig kväll som väntar! Kristina från Duvemåla såg jag på Malmö Opera för ett antal år sedan. Mycket bra föreställning men kanske lite lång…

      Trevlig kväll!

  2. De där var läckra och säkert oxå både sköna och varma, fast idag hade man behövt sjöstövlar och sydväst för fy attan vilket fredagsväder ! Trevlig kväll !

  3. mia

    Dom var ju riktigt häftiga, sticker ut lite men det är ju bara roligt och alltid retar det någon…
    Men som den skoälskare jag är och dessutom petig hur mina skor ser ut(lite militärdrillad du vet…) så hoppas jag bara att de verkligen håller sig såhär, du får vara rädd om dem! Men vi hundfolk behöver bra skor helt klart
    Annars TGIF! Försov mig 2 timmar idag…här kör vi inte med typ 10 min inte…Helt klart man behöver helg. Men det händer typ var 10:e år så det får väl gå an ändå.
    Trevlig Helg!

    • Säg så här, dessa kommer inte att räcka till våra hundpromenader utan jag måste köpa ett par nya Goretexkängor. Blir det bitande kyla är det curlingkängorna som gäller. Finns risk för att de passar bäst för soliga vinterdagar!

      Två timmar var ordentligt det. Men ska man försova sig så varför inte ;-)

      Tack och det samma!

  4. Ser varma och goa ut.
    Även om luften har varit varm idag, var det nästan för kallt för tygskorna. Snart dags att börja använda mina nya kängor

    Ha en bra kväll
    mvh

  5. Sådana där skulle jag definitivt kunna tänka mig, bara jag fick upp stövelskaftet över vaderna. Snygga mao!

  6. Åh! Du har skaffat två nya husdjur! ;-)

  7. Rätt val :)

  8. Klart man måste vara förberedd, jättebra ju ;-)! Fast jag tyckte dom dessutom var kanonläckra!
    Kram

  9. Häftiga! Du kommer säkert att göra succé på afterskin.
    Kram, Ingrid

  10. De ser riktigt sköna ut :-) och är väldigt häftiga. Perfekta på afterski.

  11. Häftiga, lite Ötzi över dem. ;)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

