Gå sakta – kom tillbaka fort…

…är titeln på David Nivens bok men orden speglar också min syn på helgerna just nu.

Precis så vill jag det ska vara samtidigt som jag tycker att tiden går på tok för fort och vill stoppa den.

Motsättningarnas motsättning!

Hur som helst så är det väldigt skönt att det är fredag just i dag. Den gångna veckan har inneburit en stor dos av oro för yngsta fröken. Jag inser också att min mammas tre månader på sjukhus och rehab också inneburit en anspänning som inte gått spårlöst förbi. Hennes hemkomst innebär tyvärr inte att den är borta på något vis…

Men en sak är jag tacksam för och det är att min arbetssituation är lugnare i år.

Vilken lättnad!

Men något party blir det inte i kväll. Inte för min del. Jag satsar på den lugna hemmakvällen som inte ska bli för sen.

Närkontakt med soffan är det som gäller.

Ha en fin fredag!

Categories: Uncategorized | 40 kommentarer

Post navigation

40 thoughts on “Gå sakta – kom tillbaka fort…

  1. Livet är som är väg i Småland, brukar jag säga… Upp och ner, kurvig och slingrig ibland. Dock skönt att höra, att det är lugnare i skolan!

    Trevlig fredag, med lugn myskväll!

  2. Det är väl ganska självklart när man tänker efter, att det går åt mycket energi och att man kanske oroar sig utan att riktigt tänka på det. Sådär lite undermedvetet… Skönt att dotra mår ganska bra. Hoppas att det kan bli lugnt och skönt även för din mamma, och att hon får tillräckligt med hjälp för att ni anhöriga ska behöva gå omkring och oroa er för henne.

  3. Lova nu att du vilar, du behöver det!

  4. själv tackar jag aldrig nej till party :)

  5. Det tär att gå med ständig oro. Som mamma har man alltid omtanke om sina barn och en liten tagg av oro finns det alltid. Och så tankarna på hur det ska bli för din mamma! Tur att det är lugnare på jobbet just nu i alla fall.
    Ha en lugn och skön fredag!
    Kram, Ingrid

  6. Har läst ikapp lite här på din blogg.
    Oj vilken jobbig tid du har haft vännen.
    Hoppas nu att det lugnar sig.
    Önskar dig en vilsam helg!
    Kram

  7. Vila och ta hand om dig HELA helgen!
    Närkontakt med soffan…ja, det blir det nog här oxå…Ska akta mig för att komma för nära de sköna kuddarna i soffan bara…;)
    Kram och godmorgon fina! ♥

    • Fast i morgon har vi litet kalas för yngsta fröken så en del ska fixas. Men jag lägger ribban lågt denna gång ;-)

      Kram själv!

  8. Lugn hemmakväll lät bra! =D

  9. Hej Znogge. Ja du har haft det väldigt turbulent har jag sett i dina inlägg men ger dig beröm som ändå klarat det så fint inget gnäll har kommit från dig trots trötthet och mycket att hålla isär och ihop bra gjort tycker jag men du andas alltid positivhet(hemgjort ord) i dina inlägg även om det ser väldigt arbetsamt ut. Nu hoppas vi det går bra med lilla mor och kära dottern men det ser ju ut så.Ja fredag är det idag igen så kanske du kan få en lite lugnare helg för din egen del.Skönt att få ”stänga av” huvudet ibland.. Ha det så bra det går.

    • Tack för dina snälla ord. Inget blir bättre av att gnälla och klaga men jag har morrat inombords många gånger. Nu ska det bli skönt med lite helg. Visserligen är det kalas i morgon men det går det med och ska bara bli trevligt!

      Ha en fin fredag!

  10. Soffan som sällskap i kväll låter som en välbehövlig plats för att släppa all oro som du haft sista tiden. Klart det tar på krafterna även detta med din mamma. Det är ju fortfarande mycket som återstår innan allt flyter på ordentligt.

  11. Hoppas du får en riktigt lugn och skön kväll i soffan!

  12. Soffan är som skönast på fredagskvällarna. Eller..det kanske är vinet som gör så att det blir såååå skönt. Lite gungsoffa,liksom ;)
    Kram!

  13. Önskar dig en avkopplande helg

  14. Det är full rulle hos mig IRL men här är det full rulle BÅDE IRL och på bloggen. Vad skönt att Yngsta fröken börjar likna sig själv igen och att det verkar ordna upp sig. Och att du får en härlig skidsemester i sommaren istället för solen i Karibien :-) … Hon är ändå på lite närmre håll. Du får gratta henne i efterhand från Skatan … och önska henne lycka till som 21-åring (då blev man myndig på min tid … nu blir man ju det redan vid 18). Och så önskar jag dig liiite lugnare dagar framöver.

    Kramar!

    • Visst är det betydligt närmre att ha henne i Frankrike jämfört med Karibien så det finns fördelar med allt. Tack för ditt grattis.

      Kram

  15. Tittar bara in för att önska dig en fortsatt bra dag

  16. Ja det verkar toppen att det blir helg! Inte kul med en massa oro över olika ting. Ha det skönt nu och kramas i soffan.
    Sussi

  17. sockenvagenssota

    Ja oj så skönt att det nu äntligen är fredag, vi har längtat efter pappan i huset och ska nu njuta av en lugn familjekväll. toppen! KRAM

  18. Det låter bra med ditt jobb, men tråkigt med oron..

    Kram o ha en fin fredag!

    • Ja, oron tar på krafterna men därför är det en lättnad att arbetsbördan på jobbet är mindre detta läsår. Tacksam för det lilla!

  19. Haha, vilken härlig bild! Ha en skön helg nu!

  20. Hoppas du får chans till vila och ta hand lite om dig själv i helgen.

    Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

