Recept sökes!

 

Om det är någon som har ett bra recept på kyckling- eller fläskfilé så vore jag väldigt tacksam!

Vet att jag har fått ett som baserade sig på grädde, soya, sambal oelek men mitt minne…

Gärna en ugnsrätt.

Svar till ”Desperat matmamma”

Kategorier: Uncategorized | 32 kommentarer

Inläggsnavigering

32 reaktioner på “Recept sökes!

  1. http://suttecity.wordpress.com/?s=bacontoppad – GOTT!! :)

    Såsen till denna borde passa till annat, får nog korta ner tiden om så. Vansinnigt gott :) http://suttecity.wordpress.com/?s=sambal

  2. Sök på Tasteline eller recept.nu finns jättemånga goda kycklingrecept=)

    Ha en bra dag, kramen

  3. Du kan ju alltid pröva göra min kycklinggratäng, med bacon.
    Jag har lagt ut det på min blogg, någondstans. Den är riktigt god :)
    Kramen♥

  4. Vad tror du om det här receptet? Festligt namn :)

    Flämtande uttern

    4 port
    1 grillad kyckling eller kycklingfiléer
    1 paprika
    1 burk minimajs (detta hoppade jag över)
    4 tsk socker
    3 dl grädde
    1 tsk curry
    1,5 tsk sambal oelek
    1 dl mango chutney
    2 vitlöksklyftor
    Bena ur den grillade kycklingen (kycklingfiléerna brynes i lagom ”mumsbitar”) lägg i en ugnsform. Salta & peppra. Bryn paprika och minimajs i socker, fördela detta över kycklingen.

    Vispa grädden, blanda i curry, sambal oelek, chutney och hackad vitlök. Klicka ut över kycklingen.
    In i ungnen 225 C, 25-30 min.
    Servera med ris och en härlig grönsallad!
    Ha en fin torsdag!
    Sussi

  5. Kan det här vara nått?

    http://stenstugu.com/wp/recept-2/varmratter/kycklinggryta/

    Receptet har jag fått från Sylvia och det blir jättegott.
    Kram, Ingrid

  6. Flygande Jakob är mums

  7. Hej Znogge. Ser att du fått recept så du klarar dig. Söt prinsesstårta och tur det blev ok med dotterns blessyrer. Aha så det skall bli skidresa för hennes del till Alperna och då ryker din längtade resa..näe men tycker det verkar aningens orättvist mot dig faktiskt..men ja det kan bara du avgöra eller en lotterivinst
    skratt…

  8. Vi har en chili-period nu, inte snåla med kryddorna, man kan köpa de färdiga kryddade crème fraîche och ösa på med lite extra kryddor och blanda i grönsaksbuljongtärning. Allt i kastrull eller ugn. Färdig påse wook-grönsaker.

  9. mia

    Tror du inte att det är Grekisk Pytti Panna du tänker på? Googla det!
    Jättegott och smidigt bjudrätt.

  10. Du verkar ha fått en massa bra recepttips – så jag tipsar om olivträdet istället. Att ställa trädet i förrådet låter mörkt och olivträden behöver så mycket ljus som möjligt även vintertid så har du inget ljusinsläpp där är det nog inget bra ställe.

    Kram Ullis

    • Det är ett fönster i förrådet och jag hade olivträdet där i vintras. Fungerade ganska så bra så troligtvis blir det samma teknik denna vinter. Vi får se. Annars skulle det kunna stå i hallen i en snygg kruka…

      Kram

  11. Just nu är det blankt i huvudet, men jag ser att du redan har fått många ritningar som verkar jättegoda :-)

  12. För en tid sedan bad du väl om fläskfilérecept (det var inför nån fest),där fick du en massa tips!

  13. Kika på det här receptet. Älskar man Italiensk mat som vi gör så är det här underbart gott. Jag brukar servera rätten med färskpasta, lantbröd och balsamicokräm. Och dubbelt så mycket olja och vinäger i formen. :)
    http://www.coop.se/Recept–mat/Recept/k/kycklingrullar-med-tomater-i-balsamvinaeger/

    Ha en bra kväll!
    Kram Linda

    • Tack för tipset! Det låter väldigt gott och kommer att testas. Inte denna helg men senare. Gillar verkligen italiensk mat :D

      Tack och det samma!

  14. Åh. Vi gjorde ett igår men jag antar att jag är sent ute och att ni redan ätit? Men kan posta det sedan så har du till framtida behov :)

  15. Fått många tips ser jag. Hoppas något passade :P

Kommentera

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

