Hiss och diss!

Jag börjar med att hissa att yngsta fröken är mycket bättre i dag. Läkaren var nöjd och det finns ingen risk för smitta. Det innebär att det kan bli ett litet kalas i helgen.

Sedan vill jag dissa ostabila tårtdekorationer.

Kände att jag inte hann eller orkade baka en tårta trots att det annars är som en hobby. Så jag beställde en hos hovleverantören och bad att få den lite extra fint dekorerad. När jag slutat för dagen promenerade jag ner för att hämta den och gick vidare till bussen. Yngsta fröken hade bilen…

Väl hemma tänkte jag föreviga tårtan (allt för bloggen!) och konstaterade då att rosorna trillat av och smetat ner marsipanen helt :-(

Men förhoppningsvis smakar den väl som vanligt!

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Post navigation

29 thoughts on “Hiss och diss!

  1. Skönt med dottern men va trist med tårtan, men du ska se att den smakar utmärkt trots allt=)

    Kramen

  2. Det viktiga är ju ändå att det är bra med dottern, tårtan blir ju ändå ganska mosig i magen ;-)

  3. Oj, ja, man vill ju att det ska se fint ut! Jag minns en mockatårta mamma hade gjort som var fin tills jag lutade armbågen i den…

  4. Skönt att det är bättre med dottern! Trist med tårtan, sååå svårt är det inte att fästa dekoration liksom.

  5. Trist! Det får du nästan reklamera tycker jag . Skönt att din dotter mår bättre.

  6. Fint att dottern mår bättre och är på bättringsvägen nu.

    Tråkigt att tårtan inte fick vara fin tills den serverades :-(.

  7. minagladadagar

    Åh vad synd när det blir så! Men smaken är ju som tur var densamma! :-)
    Vad skönt att hon är bättre nu!
    Kram!

  8. Trist med tårtan även om den säkert är god ändå.

  9. Hoppas tårtan smakar bättre än vad den ser ut då ;) Skönt att det inte var något smittsamt med dottern!

  10. Skönt för dottern!

    Men trist med tårtan! Be om en ny!

  11. Smaken är ändå alltid detsamma :)

  12. Geggig marsipantårta går fint ner här!

  13. Vilka glädjande nyheter att yngsta fröken mår bra =) Irriterande när det man beställer inte håller måttet, men som du säger är det en världslig sak, förhoppningsvis är smaken densamma.
    Sköt om Er alla nu <3

  14. Skönt med dottern men FY vad trist med tårtan :-(
    Kram

  15. Jag är säker på att tårtan smakade jättebra även om den nu inte blev så vacker som du tänkt dig. Skönt att dotra mår bättre!
    Kram, Ingrid

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

