Dagsarkiv: tisdag, oktober 2, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • inledde med samtal
  • bra dag på jobbet
  • lyckad utflykt
  • avslutade med samtal
  • yngsta fröken något bättre
  • handlade och köpte presenter…

…och sedan orkade jag inte ett dugg mer!

Mattare än matt.

Snart mot sängen så sov sött!

Kategorier: Uncategorized | 6 kommentarer

Äntligen lite bättre!

 

Långt ifrån bra men som sagt, äntligen lite bättre vilket vi är tacksamma för!

En lättnad minst sagt.

I morgon blir det återbesök på öron-näs- och halskliniken. Känns tryggt att de följer upp det. Eventuellt blir det byte av penicillin. Vi får se… Kanske får vi också besked på vad det är för sorts bakterier. Kan vara bra för kalas är inplanerat i helgen.

Själv planerar jag att uppsöka soffan!

 

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Tänk så mycket enklare…

 

…det hade varit om yngsta fröken hade fått träffa en läkare vid det första besöket på akuten.

Vi hade sluppit ett besök på vårdcentralen och sluppit provtagningar som var av minimalt värde.De hade dessutom sluppit sitta på sjukhuset halva natten.

Hur som helst så väl framme på akuten för andra gången gick det bra. Rätt prover togs, rätt läkare tillkallades och han konstaterade direkt att de fick öppna upp och tömma. Så det blev bedövning, snitt, tömning, rensning samt provtagning på varet och avslutningsvis förband på. Återbesök hos samma läkare på onsdag eller i dag om något kärvar. Förlängning av antibiotikakuren och byte om det behövs.

Yngsta fröken var väldigt lättad när hon kom hem. För första gången på fyra dagar hade hon inte ett enormt tryck och en kraftig värk i huvudet. Just nu sover hon men innan jag kör ska jag tassa upp och se att allt är ok. Husse tar kompledigt i dag och det känns bra.

Själv är jag mattare än matt!

Jag ska hämta en kollega om en liten stund och jag har fyra utvecklingssamtal i dag. Dessutom ska vi på utflykt…

Trevlig tisdag!

Kategorier: Uncategorized | 45 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare