Dagsarkiv: måndag, oktober 1, 2012

”Inne hos läkaren…

 

…kirurgiskt ingrepp. Hör av mig senare.”

Senaste från Husse…

Kan man stiga av?

 

Kategorier: Uncategorized | 5 kommentarer

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • seg morgon
  • hyfsad dag på jobbet
  • läkarbesök hit och dit
  • äldsta fröken på besök
  • läkarbesök hit och dit igen…

…och i skrivande stund vet jag ingenting.

Men jag säger god natt!

Sov gott är det dock inte tal om…

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

På väg igen!

Kvällens besök på vårdcentralen tog en timme och resulterade i en remiss till akuten. Så för en liten stund sedan körde Husse och yngsta fröken till stora staden för andra gången i dag.

Äldsta fröken hängde med in till sig för plötsligt blev det inte lika aktuellt att sova över här. Behöva stressa in i morgon till jobbet och så är inte yngsta fröken hemma. Själv känner jag mig lätt matt…

Väntans tider är klart överskattade.

Kategorier: Uncategorized | 22 kommentarer

Hemma igen!

 

Sju timmars väntetid, oprioriterad och rådet att åka hem igen.

Ta tiden på vårdcentralen i stället.

Så fick det bli. Själv ska jag snart ta en stärkande promenad till bussen. Beställa en tårta inför onsdagens begivenhet…

…och får lite gratis motion på köpet.

Kategorier: Uncategorized | 14 kommentarer

På väg till akuten…

 

…är nu Husse och yngsta fröken.

Lokala läkargruppen ville erbjuda tid först i kväll men eftersom det inte är bättre ville de inte vänta.

Nu hoppas jag att de slipper vänta allt för länge. Något säger mig att eftersom yngsta fröken varit utomlands vill de nog inte ha henne bland övriga patienter…

Alltid ska det vara något.

Jag vill inte behöva oroa mig hela tiden…

Kategorier: Uncategorized | 14 kommentarer

Nej tyvärr…

…var inte Evita vad jag hade väntat mig.

Hade bara hört positiva omdömen så mina förväntningar var högt ställda.

Visst var det snyggt och visst var det effektivt men det räckte inte. Periodvis för mycket show. Karaktärerna gick förlorade på något vis…

Dessutom var jag trött. Ruskigt trött efter en sen natt som innebar sänggående vid halv fyra och en fredagsnatt fylld av oro. Efter som yngsta fröken körde oss dit tog vi ett glas vin i pausen och inte piggnade jag till av det…

Men nu är måndagen här och plikterna väntar. För yngsta fröken väntar ett läkarbesök och sedan kommer äldsta fröken och hälsar på. Husse har semester så i skrivande stund är det mest snarkningar som hörs här!

Ha en bra måndag!

Kategorier: Uncategorized | 40 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare