Ena dagen är det ok…


…men nästa dag är det på tok för långt!

Känns som om det kan gå över en natt men så är det naturligtvis inte.

Den enkla sanningen är att jag är urdålig på att boka tid för klippning. I stället för att göra det i god tid så väntar jag in i det sista och så blir det som det blir.

I går när jag hälsade på mamma på rehab råkade jag se mig själv i spegeln och det var ingen upplyftande syn. Eftersom jag ibland är handlingskraften personifierad smög ut i trappan och ringde min frisör som otroligt nog hade en tid sent i eftermiddag.

Så i kväll satsar jag på att bli en ny kvinna. Eller kanske ändå inte för något större experimenterande kommer jag inte att tilllåta. Men att bli klippt, det ska bli skönt!

Dessutom är det väldigt skönt att det är fredag.

Ha en bra dag!

Kategorier: Uncategorized | 34 kommentarer

Inläggsnavigering

34 reaktioner på “Ena dagen är det ok…

  1. Visst är det så att det känns som om håret blir för långt på en gång. Samma problem har jag med att boka tid i tid. Ringer också alltid då jag upptäcker att det inte går att få ordning på håret. Och sen är det alltid lika skönt med ett nyklippt hår.

  2. så är det, håret växeer över natten, men man ska inte tro på allt man ser i spegeln…

  3. Kom igen, var lite djärv…. färga det blått! ;)
    Och när du är där, boka ny tid när du går!
    God morgon!

  4. Det växer garanterat på natten! För det kan vara ok ena dagen har man frisyr och nästa ser man ut som en pälsmössa :) Kan häng på en mm ibland. Själv får jag ”härda ut” tills den 5:e. Det är lång tid… men då jag kör så många träningspass så har jag ingen frisyr ändå. Idag känner jag mig riktigt piffig då jag sitter i receptionen och har fått styla upp det lite och kostat på mig lite smink, vilket inte är någon som helst idé att kladda med när det är träning för det sitter då rakt inte där det skall.

    Ha en bra fredag!

  5. Där är vi exakt lika och jag har haft samma tanke nu ett tag. Måste skynda mig att boka, min frisör (även min fd svägerska) åker till USA nästa vecka där hennes son spelar hockey och jag vet absolut inte hur länge hon blir borta. Kanske att jag redan är försent ute men du påminde mig verkligen om att jag måste ringa IDAG. Mitt bara hänger just nu och det är då jag ser att även jag kan blir äldre. =)

    Kanske en bild senare på den nya kvinnan. =)

  6. Det är sant, håret växer fortare där i slutet på perioden, över en natt, jag har upplevt det också, jag får ingen ordning. Sen när jag beställt tid, så plötsligt har håret lagt till sig, så då tvekar jag. Men går ändå.
    Lycka till med frissan! Kram♥

  7. Filifjonkan

    Hej Znogge ja men visst det där är rätt typiskt,,man upptäcker att man borde varit till frisan redan för en månad sen ungefär,,det är konstigt som du sa över en natt bara? Måste vara någon självförnekelse man kör??? Men så skönt att få en tid redan idag,Då blir du i lite skick som ny man piggar på sig direkt,Så slinker alla räkningarna in på girot som en dans. Dubbla hyror hade ni med sa du de tär tufft men kanske en kort period bara får vi tänka oss då.En skön fredag tillönskas

    • Tack och lov rör det sig bara om fyra månader. Hade det varit längre hade vi fått lösa det på annat sätt. Ja, det var en lättnad att få en tid på studs. Så är man snart sitt vanliga vackra jag ;-)

  8. jag fungerar precis som dig
    kastar mig på telefonen och försöker få en tid

  9. Precis så är det, och när man väl bestämt sig för klippning då ska det ske på en gång, helst igår=)

    Tråkigt med din mamma, usch har varit på några vårdplaneringar man får stånga sig blodig, men det hjälper ju inte..suck.

    Ha en fin dag, kram

  10. Och tänk jag som inte har klippt mig sedan den 2 Februari. Men så tänker jag spara ut det igen oxå :)
    Ha en fin dag rara du!
    Kramen♥

  11. Visst är det ofta så, fast kanske inte över en natt, men ena veckan konstaterar man att håret är helt perfekt (nåja…) och inte behöver göras något åt på länge, och bara några dagar senare är det bara pest.
    Lycka till hos frissan!
    Kram, Ingrid

  12. Hoppas du blir nöjd hos frissan och jag behöver också boka tid hos min men jag är INTE handlingskraftig och kan dra ut på det lääääänge tycker det är jättejobbigt att boka klipptid – vet inte varför egentligen ;)

    Kram Ullis

  13. Men det är dyrt att gå till frissan. Det var väldigt många är sen jag var där. Fixar mitt hår själv

    Ha en bra dag

    • Visst är det dyrt men jag går inte till en av modefrisörerna i stora staden. Men det kostar ändå en slant. Jag klippte min lugg själv i somras och det blev rena katastrofen´:-(

  14. Fniss, igenkänning direkt. Så är det med mitt ”klipperi” också och även jag har tagit beslut att nu är det dax just idag men fick snällt vänta tills torsdag.

  15. Det är väldigt skönt att gå till frissan! =D

  16. Det är likadant här! Alltid i sista minuten! Jag tillhör släktet som klipper mig själv! Det blir faktiskt bäst då. Det ska faktiskt sägas att jag är utbildad frisör, så jag vet vad jag gör, även om det är lite bakvänt! :) Kram

  17. Ååååhhh!!! Är det FREDAG idag? Varför har ingen SAGT nåt???

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

