En gång i forntiden…

…eller i alla fall tidigt, tidigt i våras bokade Husse och jag biljetter till Evita som spelas på Malmö Opera.

Kändes naturligtvis som en evighet och i ärlighetens namn hade jag glömt bort vilket datum det rörde sig om. Men av någon anledning fick jag för mig att kontrollera biljetterna och tur var väl det.

Redan på söndag är det dags. Söndag klockan 16.00

Kunde inte varit en sämre dag!

Yngsta fröken kommer hem natten mellan lördag och söndag och vi ska hämta henne på Kastrup. Sedan hade vi sett fram emot att ha en lugn och mysig söndag tillsammans. Men i stället ska vi se Evita, vilket jag i och för sig fortfarande vill göra så det är inte det.

Men jag vill inte se den just nu på söndag!

Bra fyra dagar kvar…

Trevlig onsdag!

Categories: Uncategorized | 36 kommentarer

Post navigation

36 thoughts on “En gång i forntiden…

  1. Sådär kände min man och jag när det började närma sig Spamalot i våras så vi sålde biljetterna på Blocket. :) Vi hade helt enkelt ingen lust, tror bestämt att vi satt hemma i soffan med en påse chips istället. Man kan ju inte ligga på topp jämt. :)

    Trevlig onsdag!
    Kram Linda

  2. Ibland kör allt ihop sig. Vilken tur att du kikade på biljetterna, för det hade varit förargligt om ni missat detta.

  3. sockenvagenssota

    Åhhh blir nog bra även om det var lite dålig tajming, perelli hörs göra en toppen insats, så du/ni lär få njuta :-d KRAM

  4. Godmorgon Znogge….Oj oj m,en så typiskt det kör ihop sig riktigt särskilt när
    man sett fram emot något och planerat in en del.Vissa saker är ju mariga att ändra
    också med så pass kort varsel. Hoppas det går att lösa för dig för föreställningen
    är helt klart sevärd min grannfrus släkting hade varit och sett den och
    de var visst väldigt nöjda tyckte jag det lät som.. Det blev en
    väska i Stora staden i somras och ett par skor förstås fniss.
    Ja lite bjäffs med som man absolut var i behov av,,,liten porslinsängel
    tx..skratt Nåväl håller tummarna för att du löser din kollision då.!

  5. Men så typiskt! Kan absolut förstå dina blandade känslor.
    Kram och godmorgon Znogge! ♥

  6. Det här är en av anledningarna att vi sällan kommer iväg på sånt här. Man måste boka biljetter långt i förväg åtminstonde när det gäller populära framträdanden. Och jag vet inte ens hur jag mår när dét dags. Kropp o själ går ju lite i vågor.
    Annars så gillar jag musiken i Evita.

  7. Gå och se, dotterns stannar väl så pass att ni hinner umgås?
    God morgon!

  8. Tänka sig att det så ofta kör ihop sig…som din söndag :(
    Allt ska liksom ske samtidigt…
    Ha en toppen onsdag!
    Sussi

  9. Ibland är det allt på en gång !!
    = ))
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

  10. Typiskt att det ska krocka så när man hittar på något :( Hoppas ni hinner att umgås ändå trots operaföreställning!

  11. Blir kanske en toppensöndag även om det inte känns så idag

  12. Ibland blir det allt på samma dag :))
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

  13. Så är det, man får vara som bläckfisk, men hon vill säkert vila lite efter resan.

  14. Ähh det kommer gå galant! =)

  15. Det var väl typiskt att det skulle bli kollision, men så är det ofta när man bokar in sig på något långt i förväg. Det är ju inte lätta att förutspå hur det kommer att bli just den dagen, Hoppas att det ordnar sig och att ni får en fin upplevelse i alla fall.
    Kram, Ingrid

  16. Som Expressen eller Aftonbladet… Det händer ibland att det blir dubbelbokningar.
    Det brukar ordna upp sig på något vis….. Kram…♥

  17. Aj då, otur på dagen. Hoppas ändå ni kommer iväg och får trevligt.
    Kram.

  18. Vilken tröst att det inte bara är mitt minne som stundtals är kort.
    Men hoppas ni får en trevlig söndag.

    mvh

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

