Den var fin!

 

Välplanerad, i gott skick och den såg ut som på bilderna!

Det kändes faktiskt lite som att komma hem när vi gick in i lägenheten och det tror jag är ett gott betyg. Första intrycket och första känslan kan säga en hel del… Dessutom ligger den bra och är granne med Pildammsparken. En oas i stora staden… Så syster min får titta på den i morgon så hon också får tycka till.

Dock blev jag lite förvånad över att det var så många på visningen. Trodde det var lite sämre tider försäljningsmässigt men visst, hur många som är genuint intresserade vet man aldrig.

Förutom våra inplanerade ärenden hann vi med att besöka pappas och svärfars gravar. Opraktiskt nog är de inte begravda på samma kyrkogård utan det är tvärs igenom hela staden. Men det gick det med. Vi satte ljung så nu är det höst även där. För höst är det här i dag! Nästan så att det behövs vinterjacka men jag förnekar och värjer mig in i det längsta.

Kanske därför det svider i halsen igen…

 

Kategorier: Uncategorized | 20 kommentarer

Inläggsnavigering

20 reaktioner på “Den var fin!

  1. Hoppas det går vägen men lägenheter, läget låter ju oxå perfekt ! Nog är det vinterjacks väder idag men jag tvärvägrar också !

  2. sockenvagenssota

    Då håller jag tummarna att det blir den lägenheten!!! Här ska jag nog ta min onda hals å gå till säng, för jag är ändå inget trevligt sällskap till resten av familjen… KRAM

  3. Jag tror absolut inte man ska underskatta det där med just hemkänsla. Det är ju just ett hem det ska vara.

  4. Idag har det varit höst ja, regn regn regn och så lite blåst.
    Kul att det klickade med lägenheten, hoppas din syster tycker detsamma och att budgivningen inte blir allt för hård.

    • Vi får se. Hamna i en budgivning är aldrig det optimala… Sedan finns det ett osäkerhetsmoment till och det är om det är rätt sorts boende…

  5. Sv: Han är inte allergisk mot hundar. Men det är ett stort ansvar med hund och man är ju rätt bunden, det gäller att hitta villiga hundvakter!

  6. Hoppas lägenhetsaffären går i lås!

    Vinterjacka??? ;-)

  7. Håller tummar och tår för lägenheten!

    Jag har provet min vinterkappa igår, och konstaterat ett det börjar bli stor. Men än så länge passar den bra. Det är skönt. Här är det inte heller någon större värme, och de senaste 5-6 dagarna har jag haft fodrade skinnhandskar på mig på morgnarna, och de har sannerligen inte suttit ivägen!

    Kram

  8. Låter som ett bra första intryck av lägenheten.
    Ja här har det blivit kyligt, nu är det bara fyra grader och klockan är bara 20…

    Kram

  9. Ni har hunnit med mkt! Och visst är det kallt! =/

  10. Då är det bara att fortsätta hålla tummarna när det gäller den här lägenheten. Ser ut att vara en fin park där också.

    Inte mycket till vila, din söndag. Men du hann med en hel del, vilket kan vara skönt.

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

