”Kameran ljuger aldrig!”…

…brukar man säga men det där är numera en sanning med modifikation.

En sanning som definitivt inte står sig i längden. För hur lyckas annars mäklarna med att få ett renoveringsobjekt att se ut som en nyrenoverad lägenhet?

Jag och syster min var och tittade på en lägenhet i går. Vi hade sett hur den presenterades på hemsidan, tyckte den verkade intressant och avtalade tid för visning.

Med mig hade jag en inre bild av en lägenhet som det gick att flytta in i omgående.

Men den bilden tappade jag redan när jag steg över tröskeln. Såg de slitna väggarna, det matta golvet, den repade bänkskivan i köket, den spruckna toalettstolen och badrumsgolvets mögelfläckar. Visst förstår jag att det är annorlunda att se något i IRL men att det kunde skilja så mycket hade jag inte förväntat mig!

Så lukten.

En blandning av rök och avlopp…

…så affär var det inte tal om.

Vi letar vidare. Men inte i dag. I dag tänker jag njuta av att det är fredag och att jag eventuellt slutar redan klockan 10.00!

Ha en fin dag!

Categories: Uncategorized | 30 kommentarer

Post navigation

30 thoughts on “”Kameran ljuger aldrig!”…

  1. Helt sjukt att de kan mixtra med sanningen sådär. Har själv varit med om det oxå faktiskt. Jag fattar dock inte vad de tror att de tjänar på det…
    Klockan 10?! Vilken lyx-lirare…eller -lärare, menar jag. ;)
    Ha en go’ fredag!
    Kram och godmorgon!

    • Förmodligen satsar de på att locka dit så många som möjligt och visst det fungerar kanske. För vår del blev det bara besvikelse. Hade liksom inte väntat oss detta renoveringsbehov… Inte alls vad mamma är intresserad av :-(

      Hör inte till vanligheterna men vi har idrottsdag vilket gynnar mig. Fast om det regnar så blir det inte så…

      Kram och god morgon själv!

  2. Ja Idag fotoshopas det mesta och man kan få det mesta att se fint ut , men hur mäklare tänker fattar jag inte ingen köper väl obesett!

    • Jag tror de vill locka dit så många som möjligt för att man ska fastna för själva lägenheten. Se dess möjligheter. Men vill man inte renovera så…

  3. Vad korkat av dem att göra nåt finare på bilderna än vad det är, det är ju slöseri med allas tid!
    Hopas du får sluta tidigt idag!

  4. i Göteborg får man inte vara så kräsen om man vill ha någonstans att bo…….

  5. Inte kul att bli lurad av bilderna :-(. Hoppas det dyker upp en intressant och bra lägenhet snart som passar.

  6. Urk…. ja det lät ju inte som att det var läge för köp…. Vi får hoppas att det väntar någon bättre våning runt hörnet.

    Trevlig fredag!!

  7. Morrn på dig. Jaha du har sett att kameran visst luras numera. Samma här och som du sa dofterna efter folk som rökt i lägenheter eller hus usch man får inte ut doften eller annat som doftar. Så visst ljuger kameran eller håller inne med sanningen hus är så dyra numera allt minsta ruckel kostar 1.7 miljoner så man tappar lusten.Men man kan ju ha lite tur med kanske och hitta något bra man får leta länge och mycket.
    Ha det så bra

    • Det är bara att leta vidare. Priset var så pass högt här att man ville ha bättre kvalitet för pengarna. Förr eller senare ska väl rätt objekt dyka upp…

      Tack och det samma!

  8. Va besviken man blir då…
    Ja dom vinklar nog bilder hit & dit…annars skulle nog ingen komma och titta !!
    Vilken härlig fredag du ska ha !!
    Kram Helene.

  9. sockenvagenssota

    Trist med lägenheten :-/ Desto bättre att du kanske slutar tidigt idag! Skönt! Å jag håller med, jotex var ingen hit, men har istället hittat massa fint bland nyheterna på ellos webbsida :-D KRAM

  10. Vad vinner dom på det? Skulle tro att flera med er får en ”bild” för att sedan bli besviken = ingen affär.
    Ha en skön fredag!
    Kram

    • Jag tror att de vill locka dit så många som möjligt vilket i och för sig inte är så konstigt. Men många blir nog också besvikna…

      Kram

  11. Men vad trist… Dom lär ju inte få lägenheten såld om det diffar så mellan bilderna och verkligheten.

  12. Ja OJ vad många visningar man sprungit på där man blivit chockad av sanningen! Man kan undra varför de förskönar så mycket… det är ju bättre att bara de som verkligen är intresserade kommer dit. Då blir det mindre spring och fler potentiella köpare.

  13. tyvärr väldigt sant. Titta bara på alla vackra bilder som Ving, Fritidsresor och dylikt lägger upp där poolen ser enormt stor ut men sedan visar sig vara en pöl

    Ha en bra Helg

    • Vanligt fenomen. Fast när vi rest med fritidsresor så tyckte jag att bilderna stämde ganska så bra. Men så är det kanske med finare hotell. Inget behöver förskönas…

      Det samma!

  14. Sanningen kommer alltid fram till slut
    Det måste ju försvåra försäljningen om man inte ger en rättvis bild av projektet

  15. När vi sålde Mammas lägenhet hade mäklaren ”blå himmel-garanti” på bilderna, samt att fotografen skulle ”fräscha upp” bilderna. Nåja, vi fick lägenheten såld, för en billigare peng. En tvåa, mycket fräshare än det du beskriver och i en förort i Huvudstaden, Så jag tycker att de begär ett för högt pris för den lägenheten ni tittade på.

    Kram

  16. Usch så trist! Framför allt blir man besviken på att lägga tid på något så onödigt som att kolla på en lägenhet som inte alls är i närheten av det önskade. Din mamma behöver något som är rätt så färdigt utan reparationsbehov förstås. Och ett snuskigt badrum måste man ju ta itu med.

    Bättre lycka nästa gång!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

