Om allt går som det ska…

…så har man i eftermiddag två barn som befinner sig utomlands

Vid tolvtiden beger sig sonen i sällskap med en klasskamrat till England. Först väntar några dagar i London och sedan bär det av mot studierna i Nottingham.

Jag tycker det verkar hur spännande som helst och förstår att han tar chansen. Skulle saknaden bli för stor får vi väl ”i värsta fall” åka dit. För det var onekligen ett tag sedan jag trampade engelsk mark och har absolut ingenting emot att göra det igen. Se var Robin Hood hade sin framfart och så…

Husse är chaufför och lämnar först av mig. Kör sedan vidare och hämtar sonen och därefter bär det av mot Kastrup. Jag fick nöja mig med att säga hej då i söndags och per telefon i går. Men det gick det med.

Då i alla fall.

Förmanade lite lagom som en mamma bör samtidigt medveten om att han faktiskt är både myndig och vuxen.

Men känner mig väldigt vemodig just nu…

Trevlig onsdag!

Categories: Uncategorized | 22 kommentarer

Post navigation

22 thoughts on “Om allt går som det ska…

  1. En av fördelarna med att plugga utomlands är att man får mer för csn. Minns att min väninna sa att hon hade typ dubbelt så mycket pengar som de andra studenterna i England. Så sonen får passa på att leva la dolce vita ett tag. ;)
    God morgon!

  2. Det hjälps inte hur stora barnen är man känner ändå lite oro när dom är ute på äventyr. Våra barn har gjort det mesta så jag vet hur det känns. Å andra sidan är det härligt att det finns sådana möjligheter för dom som är unga idag.
    Ja vi funderar lite smått på en engelskresa nästa sommar. Längesen vi var där.

  3. Som mamma ska man ju vara lite förmanande det hör nog till, även om de är vuxna så förblir de barn i våra ögon tror jag ! Ha en fin onsdag !

  4. sockenvagenssota

    Klart ni får åka dit och hälsa på sonen, england är ett mysigt land, passa på att åka dit till jul så kan du julshoppa lite med ;-D KRAM

  5. jo, idag är ju chanserna studera utomlands bra, själv behöver jag regelbundet en dos av England och rejäla engelska frukostar. :)

  6. Vad kul det ska bli för dig att följa i Robin Hoods spår. Ja, och i sonens också då :-D

  7. Visst känns det när de flyttar långt bort. Och visst känns det när man upptäcker att de både myndiga och vuxna och fattar sina egna beslut.Men kul för honom att få upptäcka världen samtidigt som han pluggar. Och kul för dig att kunna åka dit och hälsa på :-).

  8. Än hur stora våra barn blir, så finns alltid en lite oro ( snarare stor) :))
    Klart du ska åka och hälsa på :)
    Kramen♥

  9. Tro jag det att du känner dig lite vemodig! Men nu får du ju anledning att åka till England i alla fall. Det finns alltid något trevligt att se fram emot.
    Kram, Ingrid

  10. Åh vad jag skulle deppa!! Samtidigt är man ju så glad för att de är självständiga.

  11. som förälder är man nog alltid lite orolig oavsett hur stora ”barnen” är

    En tripp till England låter mysigt

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

