Jag ska inte ha med så mycket…

…deklarerade sonen som ska plugga en termin i England.

Bara kläder, dator och lite annat. Allt finns dessutom att köpa på plats…

…men det var nog inte helt sant.

Vissa saker får helt enkelt tas med hemifrån så igår var det jag som bunkrade upp med snus på Willy’s. En före detta elev som passerade tittade lite förvånad men det bjöd jag på. Dessutom har jag faktiskt snusat själv en gång i forntiden. Men det var då det.

Då höjde fortfarande många på ögonbrynen om en kvinna snusade men i dag tror jag det är lite vanligare.  Hur som helst så jag inga planer på att återuppta denna last för det var rent ut sagt ett helvete att sluta och det vill jag inte uppleva igen!

Räcker med att vara ”skickebud” som en del säger…

Trevlig tisdag!

Kategorier: Uncategorized | 35 kommentarer

Inläggsnavigering

35 reaktioner på “Jag ska inte ha med så mycket…

  1. Har man såna här laster, så är det problem när man ska åka utomlands. Tur att det inte är så långt till England. Min bror har börjat tillverka sitt eget snus. Så när han är nere i Thailand längre tider, så tillverkar han det själv där nere.

    Jag snusar också, men fick återfall i rökningen. Har ändå inte slutat snusa, för jag håller ner antalet cigaretter på det viset och som jag vill sluta med.

  2. Det är inte lätt att vara snusare och inte hemma i Sverige. Många som slutar röka börjar snusa istället, men vad jag har hört så är det hundra gånger värre att lägga av med snuset…
    God morgon!

  3. Det kommer snart att vara ett allvarligt beslut att påträffas med snus i bagaget om EU-byråkraterna får som dom vill.

  4. Laster kan vara tufft, själv är jag beroende av böcker :)

  5. Jojo…det gäller att bunkra upp. Men…ska det där räcka? Går det inte alls att köpa snus dit han ska?
    I värsta fall kanske han måste sluta….eller i bästa fall ;)
    Kram!

  6. Skickebud ett så rart ord, det ska jag lägga på minnet :)
    Kram Sussi

  7. Hej – snygg ny design ser jag :D

    Må gott!

  8. Man ska inte skylla på andra! Jag tror du klarar dig med den dosen minst en vecka ;-)

  9. Mig närstående person packar också ner redigt med snus när han åker utomlands. Hoppas att det där räcker ett tag!
    Kram, Ingrid

  10. Ja snus är ju inte det lättaste att få tag i utomlands!

  11. Känner igen detta då sonen skulle åka till Irland i tre veckor. Och som de snälla mammor :D vi är, fixar vi naturligtvis detta till våra älsklingar.
    Ha en fin dag!
    Kram ♥

  12. Det där kanske räcker ett tag, eller så får han vara riktigt sparsam :)
    Kramen♥

  13. Det var ett litet gäng och det är klart att en termin i England med abstinens hade ju inte varit så kul ! Trevlig tisdag

  14. Det är iallafall en bättre last istället för att röka, men det är nog lika svårt att vänja sig av med det. Eller tror förresten jag har hört vissa snusare säga att det är svårare att sluta snusa…
    Själv vet jag inte alls, eftersom jag har andra laster ;)

    Ha en fin dag!

  15. Vilken snäll mamma sonen har = ))
    Det har min med ( hi hi )
    Han skickar mig på uppdrag…och jag gjört = )))))
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

  16. vad snäll du är !
    jag hade sagt att det är ett lämpligt tillfälle att sluta ;-)

    men jag vet hur svårt det är, försöker själv sluta röka och det är ett helv……

    • Han är trots allt myndig och vuxen så det får vara hans beslut. Men nog vore det passande. Sedan är det kanske inte så lätt att studera på nytt språk samtidigt som man lägger av med gamla laster. Koncentrationen och så…

      Kram

  17. Ser att du gör reklam för ett av de bättre märkena när vi pratar snus.
    Kaffe och snus är ett måste inte bara för mig.
    Men får man ta med sig snus till utlandet?

    Ha en bra dag

  18. God kväll, Znogge!

    Klart att det inte är läge att sluta snusa när man ska studera och på annan ort dessutom.
    Sedan är det rena rama vansinnet att EU fortfarande håller på med dettta eviga tjafset om att förbjuda införsel av snus. Olagligt är det ju att bjuda någon på snus när man är utomlands.

    Men dom vill väl att alla ska röka i stället då det genererar pengar och kanske därför det är förbjudet att exportera det svenska snuset.
    Alla ser om sitt eget hus i denna frågan. Dubbelmoral så det skriker om det.
    Samtidigt så är det rökförbud på de flesta platser numer…men hur ska dom ha det? Snuset vore ju en idealisk lösning då eller?

    Nä, se i stället till att vi får exportera vårt snus som är mindre farligt än alla de vapen som exporteras till ”icke krigförande länder” som sänder dom vidare till just länder i krig….suck!
    Pengar….ALLT handlar om pengar!
    Kram, Agneta

Kommentera

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

