Nytt i bokväg

 

Har precis hämtat Sara Kadefors senaste Kast med liten kniv som jag ser fram emot att börja läsa. Hon har tidigare skrivit Borta bäst som var en smula speciell men samtidigt läsvärd. Kvinnan som bodde i en bil…

Om Kast med liten kniv står det att läsa så här:

Kast med liten kniv är en roman om bagaget som vi alla går och bär på, om en frånvarande vuxenvärld, men också om vänskap och kärlek. Som alltid i Sara Kadefors romaner blandas ljus och svärta, berättat med stor skärpa.”

Eftersom det precis blivit tomt på mitt nattduksbord så kunde den inte kommit lägligare.

Kategorier: Uncategorized | 41 kommentarer

Inläggsnavigering

41 reaktioner på “Nytt i bokväg

  1. Hon är ju bra, men jag tycker Skadefors skriver om lite deppiga saker.

  2. Spännande att höra vad du tycker om den, har faktiskt inte läst någon av henne !

  3. Låter som en intressant bok. Själv har jag just gjrot en beställning på några pocket, som jag hoppas är bra.

  4. Har försökt läsa något av Kadefors, men jag slutade rätt snabbt. Tyckte boken var seg.
    mvh

  5. Tack för din kommentar och för boktipset! <3

  6. Jag har också en ny bok på gång, Carita Liljendahls – Uppdrag Utrotning. Det ska bli spännande att ta sig an den.
    Kram, Ingrid

  7. Henne har jag inte läst något av. Ska bli kul att höra vad du tycker.
    En god bok, det är avkoppling :)
    Kram

  8. Den vill jag läsa! Det är boken som startat en debatt om ifall ungdomsböcker är sämre litteratur än vuxenböcker för att DN:s Jens Liljestrand uttryckt sig klumpigt.
    http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/sara-kadefors-kast-med-liten-kniv

    • Det hade jag missat men nu ser jag ännu mer fram emot att läsa den. Börjar i kväll! Men vilket märkligt sätt att uttrycka sig… Så knepigt!

  9. Å, den måste jag läsa sen, gillade hennes två tidigare böcker.
    Kram.

  10. Henne har jag missat, ska kolla upp det. Den jag läser nu är nästan utläst, bussen är en bra plats för läsning på väg till och från jobbet så nu får böckerna åt i flygande fart.
    Kram

  11. Var till biblioteket idag, så även jag har varit i boktankar. Läst en av Kadefors… den där med något husnummer som titel. Lättläst var den. :)

  12. Kadefors känns alltid som ett säkert kort faktiskt. Trevlig läsning!
    Ha en skön kväll!
    Kram

  13. Jag har läst både Fågelbovägen 32 och Borta bäst, och visst skriver hon lite speciellt, jag antar att antingen gillar man skarpt eller så tycker man att det är jättekonstigt :) Jag gillar :D

  14. Hej, Znogge!
    Jag har inte läst denna bok då jag finner historien deppig, minst sagt. Nåja, det återstår att se om den är givande för dig. Du får skriva din reflektion. Läste i DN om boken.
    Alltid gott att ha en bok till hands och även jag har fått en i dag.
    Nu är det dags för släktforskning på SVT1 och verkligheten överträffar ofta dikten ;-)
    Kram, Agneta

    • Finns risk för att den är sådan men det kan jag ta. Bara inte alla böcker är i samma anda… Omväxling förnöjer och lite glad vill jag gärna också bli. Vi får se…

      Kram

  15. Ja det gäller att lägga om inköpsvanorna när huset blir tomt på mjölkälskande tonåringar. I vårt hus försvann de tre äldsta barnen i tät följd och där stod vi med tio liter mjölk………

    • Liknande situation här men nu har vi vant oss. Men så blir det besök och då faller man tillbaka i gamla inköpsvanor och konsumtionen ökar igen!

  16. Längesen sist, Znogge … jag har inte riktigt kommit igång än i höst. Men så fint du har fått här hos dig … Jättehärligt tema!

    Sara Kadefors har jag inte läst ännu … just nu håller jag på med Kupongtjuven och så står tvåan och trean av 1Q84 på lut. Men sen … kanske … om du gillar henne så.

    Kram!

  17. mia

    Har gått med i bokcirkeln på Akademibokhandeln i år igen som vanligt och har nu 52 böcker att läsa under året, kommer alltså inte vara sysslolös…fast alla blir det ju inte att man läser i ärlighetens namn. Kardefors var med såg jag så sen kanske men hitills har det blivit den nya med Gardell. Men gillar iden med cirkeln annars. Men nu håller jag på med en egen om en kriminalhistoria i Arktisområdet, lite annorlunda miljö med urbefolkning verkade lockande

  18. Hon skriver bra…berätta när du läst den om du gillade den.
    Kram

  19. Henne har jag inte läst något av. Å andra sidan läser jag väldigt sällan en bok…
    kram

  20. Jag vet vem hon är men det har inte blivit av att läsa nån av hennes böcker.

  21. Jag har nån Kadefors-bok i gömmorna som jag inte har läst (inte läst nånting av henne, faktiskt…). Men först ska jag slutföra Drottningoffret :-)

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

