Än är det bara jag…

…som är uppe.

Har varit ute med hundarna och sitter nu med dagens första kopp te.

Rykande hett Earl Grey i min blåmönstrade iittalakopp…

…som hör morgonen till.

Resten av flocken sover som bedövade och det får de gärna göra. Någon gång efter lunch blir det en tur till stora staden. Sonen behöver införskaffa en resväska och så ska vi besöka mamma. Titta till hennes lägenhet och så. Handla några småsaker…

Kvällen kommer som vanligt att ägnas åt hemarbete och förberedelser inför den kommande veckan.

Mer spännande än så blir inte min söndag men det räcker gott och väl ska jag säga.

Ha en fin söndag!

Categories: Uncategorized | 28 kommentarer

Inläggsnavigering

28 thoughts on “Än är det bara jag…

  1. Vilken fin mugg.
    Jag har massor med muggar i mitt skåp, men använder bara 2 olika. Kan det ha att göra med att det är så trist att diska?

    Ha en bra dag

  2. Jag har två sådana, fast med den vita bakgrunden. Dom muggarna är fina! Köpta här i stan. På Rörstrands – Numera Iittala……
    Här är en lugn morgon, bara jag som är uppe *ler* och så TV:n och Agneta Sjödin.
    Kram♥

  3. Häftig mugg! Vi är tråkiga och kör med Ikea, bruna. Fast okej, de kommer bara fram när här är folk ingen av oss dricker ju te eller kaffe.

  4. Jag VISSTE det! Sovmorgon de luxe, typ :-D

  5. Underbar mugg.
    Tycker nog att det räcker med spänning för att fylla dagen :)
    Kram.

  6. Jag försöker ha min ”favoritmugg” tillhans så mycket det går. Fick den i present av sönerna så den aktas ordentligt från att skadas.
    Härligt med stunder för sig själv.

    Sv: Visst är det så att filmerna eskalerade i spänning och effekter men har de väl börjat få barn intresserade av de första så är det väl meningen att de ska fortsätta se. Nu har mina söner aldrig sett de sista filmerna på egen hand, vi har alltid sett tillsammans och bearbetat allt som händer. Om man ska göra en serie där det är tillåtet med dubbning i början borde man faktiskt hålla sig till den tanken i de fortsatta episoderna med.

    Ha en bra dag i stan och hoppas ni hittar en bra och praktisk väska till sonens studier
    Kram

    • Det kan jag i och för sig hålla med dig om. Har man tagit ställning till att dubba är det konstigt att man inte dubbar alla. Kanske beror det på att de senare blev tuffare. Vem vet…

      Jag fick en mugg av Husse och sonen när de var i Egypten och den ska också aktas…

      Ha en bra dag du med!

  7. Vilken snygg mugg. Själv dricker jag bara kaffe och då Blå blom koppar oftast.

  8. Den muggen var himla fin=) Ha nu en riktigt skön dag, glöm inte att vila också kan behövs inför kommande vecka.
    Kram

  9. Iittalakoppen är fin, maken kokade kaffe efter mitt te så jag har fått både och :)

  10. Muggen är jättefin och jag förstår att det smakar extra gott att dricka ur den.

    Din blogg är jättesnygg och jag hade problem när jag letade för jag hade bara din i huvudet :-D och ville inte härmas. Hittade inga liknande, så jag valde en ren och enkel, som jag nu kan byta bild i själv, utan att ha hjälp.

    Ha en fin söndag

  11. Jag har ätit frukost, gjort ett tackkort och grävt ner lite lökar. Inte så mycket alls känns det som.

  12. Extra gott att dricka ur den fina muggen, förstår jag :)
    Vad fint du gjort på bloggen!
    Kramen♥

  13. sockenvagenssota

    Lät som en rätt ok söndag, här har vi städat, malt färs och tvättar nu för fullt sängkläder… Skönt att beta av lite måsten..
    Och vilken vacker kopp du dricker ditt te ur!
    KRAM!

  14. Fin kopp! Har en likadan, fast röd.

    Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

