Nu gäller det att sätta fart!

 

Har i skrivande stund inte kommit längre än till datorn och andra tekoppen vilket naturligtvis inte går an.

Om en liten stund blir det en tur till minsta grannhålan på landet för att köpa hudsalva till Herr Hund. Hoppas att den ska hjälpa så att han en gång för alla blir av med sina hudbesvär. Har liksom blivit en följetong…

Senare i eftermiddag får vi fint besök.

Sonen, samt äldsta fröken med sambo kommer för att äta middag här. En avskedsmiddag innan sonen åker till England där han ska plugga en termin.

På menyn står fondue på oxfilé samt chokladgratinerad frukt med glass eller vispgrädde. Säkra kort båda två.

Så en överväxel nu tack!

Categories: Uncategorized | 27 kommentarer

Inläggsnavigering

27 thoughts on “Nu gäller det att sätta fart!

  1. Säckra kort men mmmm så gott , fondue var längesedan så tack för tipset och ha en härlig lördag !

  2. Vilken god meny DU har! Mina gäster vill nog hellre komma till dig ;)
    Ha en toppenlördag!
    Kram

  3. Det finns dagar även hos mig när jag inte ids sätta fart.
    Men ibland är det onödigt att stressa runt

    Ha en fortsatt bra dag

  4. Det lät riktigt gott, det ni ska äta :-).

  5. Oj vilket partaj ni ha ska ikväll, skoj!
    Vad läcker bloggen är, verkligen förändrad.

  6. Fräck bloggen e! :P

    Maten lät god…Jag kommer nog jag med ;D

  7. Fondue, hade nästan glömt bort att man kan äta det, var jätte länge sedan vi åt det här. Bra att bli påmind. Vi sticker iväg till goda vänner på middag, faktiskt både igår och idag.
    Smaklig måltid och trevlig lördagskväll önskar jag er.

  8. Åh vad gott det där lät! Ha en riktigt trevlig kväll nu då :-)

  9. Även om mitt hemmagjorda potatismos med ugnsstekt falukorv och ”tomat & lökmojja” var gott, kan jag inte låta bli att nästan dreggla! Oj, vad det lät gott! Hur dags sa du…? ;)
    Ha en trevlig kväll!
    KRAM

  10. Ehhh…vart försvann den där kommentaren…?! Ut i cyberrymden kanske…?
    Sa nåt om att det lät som en underbar meny. Och så undrade jag hur dags det blev mat…;)

  11. Det låter som att paltkoma lär inträda framåt 20-tiden i ert hus….! :)

  12. Men jag fattar inte…Varför syns inte mina kommentarer…?!

    • Denna hamnade av någon märklig anledning i skräpposten. Men jag lovar att jag plockar upp dig snabbare än blixten! Är det fler som saknas för det var bara denna jag hittade där?

      Kram♥

      • Näpp, nu är alla mina ”viktiga” kommentarer upplockade! ;) Tack för det! Men, vad det är irriterande när det inte funkar!
        Kram fina!

  13. Visst är det irriterande! Ibland vet jag inte vad som flyger i bloggen. Den tycks leva sitt eget liv ;-)

    Kram♥

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

