Nyklippta och vackra…

 

…men tyvärr visade det sig att Herr Hund har en del sår i ljumskarna.

Om det är sviter från skabben eller något helt annat kunde inte uppfödaren säga men hon trodde inte på skabb. Så nu har jag fått tips på en bra salva att testa först. Hjälper inte den så blir det veterinärbesök igen men då hos en annan än än tidigare gånger.

Hur som helst är det skönt när de är nyklippta. Speciellt så här när hösten är på gång. Då underlättar det definitivt med en kort och relativt lättskött päls.

Väl värt vartenda öre alltså!

Men just nu är det två fyrbenta som är ganska så matta…

Herr Hund

Miss E

Kategorier: Uncategorized | 18 kommentarer

Inläggsnavigering

18 reaktioner på “Nyklippta och vackra…

  1. Matta och fina! Fin röd matta, förresten :-D

  2. Hoppas det är nått som är lätt åtgärdat ! Skönt när de är nytrimmade de som mina har ju päls som behöver hållas efter då och då

  3. Trist med sår, hoppas att de läker bra.
    Vår vovve klipps aldrig, borstas bara. Något han inte alls uppskattar.

  4. Så fina de blev :-). Det är verkligen skönt att ha pälsarna korta när regn och rusk står utanför dörren.
    Hoppas det är något lätt åtgärdat med såren i ljumskarna.

  5. Inga klippningar på vår jycke och väl är väl de då skulle hon bli skallig ;) De två rakade ställen vid ljumskarna (ultraljudet av njurarna) i Mars är fortfarande helt hårlösa..

  6. så fin han är =)

  7. Riktigt söt :)

  8. Så fina de blev. Skönt för både dem och er att det är gjort för den här gången antar jag.
    Nytt och fint tema är det här i bloggen också!
    Kram, Ingrid

  9. Ja, det är en lättnad. Sedan får vi se om temat är här för att stanna. Testar mest. Är lite av en vanemänniska!

    Kram

  10. moi

    Jag har länge sagt att när jag blir pensionär ska jag ha hund. En ”lagom” hund, lagom stor, lagom liten, lagom pälsvård och lagom i temperament. I några år har softyn varit min favorit. Därför blir jag så himla sugen på att bli pensionär när jag är inne hos dig och hälsar på. Till min fasa var det en uppfödare på Sofiero som påstod att rasen inte var något för gamlingar, ”de kräver allt för mycket motion”. Sören också, jag som tänkt bli en aktiv pensionist….. Vad säger du?

    • De kräver normalt med motion så är man hyfsat aktiv ser jag inte det som ett problem! Det är en väldigt pigg och glad ras så jag skulle inte avråda.

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

