Jag är djupt imponerad…

…över att jag kom iväg på gympan i går.

När Miss E var kammad och min kropp kändes som en trasa var tanken på att sjunka ner i soffan och avnjuta en tallrik hallon med vispgrädde väldigt lockande.

Men på något sätt lyckades jag ta mig i kragen och kom iväg.

Tur var väl det för imponerad var jag INTE så länge till!

Insåg att kondition är en färskvara och att min passerat ”bäst före datum” för länge sedan. Benen var väl ok vilket säkert berodde på mitt flitiga cyklande men mina arm- och ryggmuskler, vad hade hänt med dem?

Musiken var i alla fall bra, tränaren likaså och jag gjorde mitt bästa både när det gällde latino och belly dance. Tackade dock min lyckliga stjärna för att ”balettspeglarna” var borta för min uppenbarelse kan inte ha varit en roligt syn…

Eller kanske var det precis just det den var!

Trevlig torsdag!

Categories: Uncategorized | 36 kommentarer

Inläggsnavigering

36 thoughts on “Jag är djupt imponerad…

  1. Bra där :) kram Diana

  2. Ha ha… det här med magdans måste vara roligt! Och himla nyttigt för alla muskler runt magen och ryggen.

  3. Bra jobbat!

  4. Hahahaha…jojo…man har muskler som man inte vet att man har. Eller har man glömt bort att man haft dom. Muskler har en bra förmåga att gömma sig allt för snabbt ;)
    Kram!

  5. Är det unga fröken som svänger så häftigt på höfterna på bilden?
    Du kommer nog i form snabbt igen, bra att du tyckte det var skoj!
    God morgon!

  6. :-)…..jo jo, förstår att det säkert kommer kännas i kroppen de närmaste dagarna.

  7. Imponerande att du bojkottade soffan. Den har ju en stor dragningskraft ;)
    Det brukar kännas skönt med träning. Efteråt :D
    Godmorgon!

  8. Jag är djupt impad av bilden, iaf!
    Jag kom iväg på något som jag väntat på, Allsångskul, och Gud så kul! Kram♥

  9. du gjorde det !!! går bättre nästa gång

  10. Vad roligt det lät med Bellydance.
    Själv brukar jag gå på Zumba. Där är det fart och fläkt och slänga med höfter, armar och ben :)
    Roligt :D

  11. Kondition? Det ordet måste jag nog googla… ;-)

  12. Man kanske skulle testa magdans? Magen finns där i alla fall ;)
    Kram, Ingrid

  13. Jodu…vissa muskler försvinner fort.
    Bra gjort att inte inta soffläge. Det skulle jag nog gjort.
    Kram

  14. Det verkar kul! Jag skulle inte heller uppskattat ”balettspeglarna”. När man INTE märker att man tränar då är det avslappnat och skoj. Träning ska definitivt göras obemärkt. Funderar själv på någon Zumbagrupp men än så länge rör det sig om tanke-zumba. Huruvida stor nytta den är för kroppen låter jag vara osagt.

    Ha en skön torsdag
    Kram

  15. Jag förstår att bilden föreställer dig!!

    Hoppas att din dag har varit bra
    mvh

  16. Man brukar alltid känna sig så duktig, efter ett träningspass :)
    Bra jobbat :))
    Kramen♥

  17. Bra jobbat att hinna med allt som skulle ske under gårdagen och även hinna till gympapasset ! :-)

  18. Misstänkte att det var Zumba som du körde när jag såg vilka stilar du hade med i programmet :) Vänta du, snart är du på banan. Vill du trimma lilla maggen och ryggen är nog salsan mest effektiv, ja och så belly dancen då, små crunch hela tiden. Även om man är tämligen väl isolerad så har man ju muskler under fluffet :) Känner att det börjar dra ihop sig nu efter två veckor med zumbagrupperna så jag ser fram emot en vältränad höst.

    När jag provade pilates hemma första gångerna konstaterade jag också att det fanns muskler i kroppen jag inte ens visste fanns :) Men det är en av favoritkompletteringarna till zumban idag. Samma muskler så det är jättebra att träna båda.

    Skönt att du hann med allt – man känner sig rätt så nöjd, eller hur?

    • Nej, det är inte renodlad zumba men flera av stilarna finns med i programmet. Vi har lite situps och sådant också. Men det känns som en lagom mix för mig och musiken var bra! Ja, det var skönt att hinna för nu är jag liksom på gång! Cykeltur i dag så jag är nöjd :D

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare

