Säga vad man vill…

…men har man bil har man alltid utgifter!

I dag är det dags för nya sommardäck.

Hade jag fått bestämma hade vi kört på nuvarande tills det är dags för byte till dubbdäck men nu fick jag inte det.

Husse envisades och visst har han rätt. Köra med slitna däck är inget man ska göra. Kan vara avgörande vid en inbromsning och så men ändå känns det lite förargligt att byta nu.

Retfulla pengar…

…men det är bara för Husse att öppna plånboken nu när han envisas!

Annars måndag och tiden för ett avsked och en ankomst närmar sig. Prata om dubbla känslor!

Men än någon vecka…

Ha en bra dag!

Kategorier: Uncategorized | 32 kommentarer

Inläggsnavigering

32 reaktioner på “Säga vad man vill…

  1. Ruben

    Hej!
    Om ni inte redan har köpt nya däck, kan ni kolla priser på bytdack.se eller liknande sida. Jag har köpt därifrån.
    /Ruben

  2. Det var mig en vältränad mekaniker ni anlitar ;)
    Ja dyr utgift, men väl placerat då olyckan är framme…
    Jag försöker övervintra, har så svårt att kasta?!
    Ha en fin måndag,
    Sussi

  3. Ruben

    Ursäkta, bythjul.com, skall det vara. Bäst att ta en kopp kaffe till! ;-)
    /R

  4. Ruben

    Ursäkta, jag skrev fel adress: bythjul.com, skall det vara!
    /R

  5. Ruben

    Vad mysko, varför kommer inte min andra kommentar med?! Typisk när jag skrivit fel!
    bythjul.com
    skall det vara! Hoppas inte alla tre ”försök” kommer upp nu bara!
    /R

  6. Jag trodde först att du skrivit fel och att du menade vinterdäck ;)
    Nä usch, alla utgifter som har med bilen att göra är tråkiga utgifter.
    Godmorgon!

  7. En bil ska bara rulla. Jag tycker inte ens att man ska behöva tanka bilen. Nä…den ska bara gå…eller rulla,menar jag.
    Men som sagt…Gubben får betala ;)
    Kram!

  8. Höstregn och slitna däck är ingen bra kombination.

  9. Finns en del utgifter som inte är så roliga, men ack så nödvändiga!
    Och bäst köra säker i trafiken, även om man inte vet om man möter någon annan med slitna däck… kram♥

  10. Visst är det tråkigt att köpa däck och även reparationer på bilarna. Helst vill man bara att de ska gå och gå, utan att man behöver göra något.

  11. Ankomst och avsked…? Kryptiskt värre så här på morronkvisten! Antar att du kommer att utveckla det där lite senare…?!
    Kram och godmorgon så länge! ♥

  12. Ja, det är sura pengar det där med bilar. Och nu har vi kommit dit att vi inser att vi för husfridens och tidsbristens skull behöver två bilar igen.
    Kram.

  13. Det är nog klokt att göra som Husse föreslår. Man vet aldrig hur mycket regn och elände hösten kommer att föra med sig och nya fina sommardäck måste vara ett bra sätt att slippa vattenplaning.
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ingrid

  14. Jag hade gjort som du! Eller satt på allrounddäck, det brukar vi ha så slipper man bry sig om det är sommar eller vinter…

  15. Nuförtiden slipper vi vinterdäcken, men det är nog dags för oss med nya sommardäck snart. Inte så roliga utgifter, men ack så nödvändiga!

    (När vi kör upp för att åka skidor så har vi snöstrumpor till bilen. Har behövt använda dom ett par gånger…)

  16. Viktigt att ha nya och fina däck, speciellt när gubben får betala *L* :)
    Kramen goa bloggvän♥

  17. Det är Husse på bilden förmodar jag ;)
    Inga roliga utgifter. Men ack så nödvändigt

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

