Börjar närma sig skörd…

 

…för Ture Tomats små avkomlingar.

Några större mängder blir det inte men till en sallad ska det väl räcka till.

På lördag ska vi äta en liten avskedsmiddag här för sonen och eftersom det är äldsta frökens planta mognar de i rätt tid.

Jag är nöjd med min insats för bättre kunde Ture nog inte ha haft det. Sedan har soltimmarna varit för få den gångna sommaren men den lilla detaljen rådde jag inte över.

Tror det får bli en odling nästa sommar också!

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Post navigation

12 thoughts on “Börjar närma sig skörd…

  1. Härligt! jag stoppar dem bara i munnen, solvarma.

  2. Mina tomater är slut nu, men de blev faktiskt ganska många, så jag är nöjd. Hoppas att Tures vackra gula tomater smakar gott.
    Kram, Ingrid

  3. Så god den ser ut =)

  4. Du får sätta honom under en sollampa!

  5. Härligt att ni kan börja skörda era egna tomater. Mina är helt gröna fortfarande.

  6. Tomater är svåra. Dom behöver MYCKET vatten. Inget för mig… Men du har varit duktig du :-)

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

