Rallylydnad eller inte?

Det var frågan inför dagen.

Men för en liten stund sedan så fick jag meddelande från Miss E:s uppfödare att det inte blev något.

Lite synd på ett sätt för jag hade gärna testat men det får bli en annan gång. Samtidigt skönt på ett annat sätt för min förkylning gör att jag fortfarande är ganska så seg.

I ärlighetens namn passar det mig nog bäst att bara göra ingenting i dag. Med det menar jag läsa lite, dricka te och bara skrota omkring här hemma i min egen takt. Tror jag behöver det…

Har förresten läst ut Kallentofts Vattenänglar och den var helt klart läsvärd. Tycker man om genren och hans böcker blir man inte besviken på denna.

Ha en fin lördag!

Categories: Uncategorized | 26 kommentarer

Post navigation

26 thoughts on “Rallylydnad eller inte?

  1. mia

    Visst är det roligt att testa på grejer med sin hund sådär. Jag har ju sedan flera år viltspårat (spårat) med min softis och det kan jag rekommendera, egentligen enkelt men himla bra träning och man kommer ut i skogen vilket jag gillar. Så det kör vi på helgerna för att aktivera oss och lite go fika på det en vacker höstdag, perfekt!

    • Men precis! Just att komma ut under sådana former. Trevligt för såväl två- som fyrbenta. Ska kolla vad min brukshundsklubb erbjuder i höst.

  2. Låter som en perfekt dag, enligt mig i alla fall…:)
    Kram och njut! ♥
    Krya på dig oxå!

  3. Vila dig du så är du snart pigg från förkylningen
    Ha det gott, kramen

  4. Jag har en Kallentoft liggande här bredvid mig. Den skulle ha lästs under sommaren, men det blev inte av. Borde nog ta mig samman och läsa den. Den heter Höstoffer.

  5. Det kan vara skönt att få lata sig och skrota omkring ibland också.
    Kram.

  6. Vi ska göra ingenting, maken tyckte det var bättre än mina förslag :)

  7. Det låter väl bra med en lugn och skön lördag. Det behöver man när man är förkyld, för även om det akuta skedet är passerat blir man lätt matt när man ska röra på sig.
    Kram, Ingrid

  8. Hrm… du göra ingenting under en hel dag? Jag tror på det när jag ser det! ;)

  9. Rallylydnad är kul men det är ganska skönt att bara gå och skrota oxå :-)

  10. Även om solen skiner hos mig just nu, så är det ingen värme ute.
    Jag gillar inte att vi går mot mörkare och kallare tider.
    Men jag är tacksam för mitt digra bibliotek hemma.

    Har precis börjat på ´´brott´´ av Karin Fossum. Hennes böcker är läsvärda, även om hon inte tillhör mina favoriter

    Ha en bra lördag
    mvh

  11. Här snoras det så soffan är en naturlig plats för tillfället…………..

  12. Rallylydnad? Lär man sig lydnad i rallyfart då? Vet några som skulle behöva en sån kurs… ;-)

  13. Lät skoj med rallylydnad. Men nu fick du en dag att skrota på istället, vilket din kropp kanske behövde mer.

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

