Daily Archives: fredag, september 7, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • lite piggare i morse
  • kort och bra dag på jobbet
  • drabbades av städmani
  • tur det inte händer ofta
  • tvätt och byk
  • slö och slapp kväll…

…som för min del inte borde bli sen.

Eventuellt ska jag på vift i morgon. Jag och Miss E. Vi får se…

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 14 kommentarer

Förstår inte vad som hände 2

Bottenvåningen är städad, fönsterna putsade, vaserna diskade och handdukarna tvättade!

Precis när jag hade bestämt mig för att inta soffan tillsammans med Kallentoft kom jag på andra tankar.

Bättre eller sämre?

Tja, det beror på hur man ser det. Men just nu känns det i alla fall förbaskat bra att det är ordning på torpet.

Om en liten stund blir det räkor och ost. Bland annat en brie som är så mogen att det osar i halva huset. Den kan bli magisk men den kan också bli för mycket. Vi får se…

Apropå nyputsade fönster så ösregnar det hos yngsta fröken i Grekland. För första gången på två månader…

Categories: Uncategorized | 18 kommentarer

Förstår inte vad som hände!

 

På väg hem från jobbet i dag såg jag plötsligt fram emot att ta itu med städningen av bottenvåningen.

Ordning på torpet inför helgen!

Men väl hemma var den känslan helt borta och bara tanken på att städa gjorde mig helt matt. Med andra ord är allt som vanligt ingen och det känns betryggande. Blev lite orolig där ett tag…

…fast ett litet krafttag får jag nog ta ändå!

Categories: Uncategorized | 18 kommentarer

Vissa kvarnar…

 

…mal långsamt.

Minst sagt!

Kanske minns någon att sonen blev  misshandlad när han försökte hindra någon från att tråka en annan kille.

Först nu, drygt ett år efter, är han kallad till samtal och sedan väntar rättegång för gärningsmannen.

Drygt ett år sedan som sagt men för oss har saken inte fallit i glömska utan bara förpassats i bakgrunden.  Men jag är glad för att något händer, att de tog killen och att det finns flera vittnen.

Bättre sent än aldrig…

…fast sedan undrar jag hur exakt man kan minnas efter så lång tid?

Hur som helst så minns jag att det är fredag och det känns bara så bra!

Ha en fin dag!

Categories: Uncategorized | 40 kommentarer

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare