När man nu är igång…

…för fullt och cyklar flera gånger i veckan så vill man få lite credit för det.

Men vad händer då?

Jo, i stället så går jag och får ont i mitt ena knä som straff för denna min nya hurtfriskhet.

Fast jag tänker inte ge upp utan hoppas på att kollegan har rätt. Enligt expertisen så kan det alltså bero på att sadeln har fel höjd. Det märks inte om man cyklar runt kvarteret men vid regelbundna och längre turer kan det kännas.

Så nu hoppas jag att det stämmer. Vill liksom komma i lite bättre form… Dessutom börjar gympan nästa vecka och då gäller det att vara fit for fight! Så gott det går då…

När jag ändå är igång och gnäller lite så kan jag konstatera att jag är smått förkyld och kroppen känns seg. Ingen feber eller så men trött kan man ändå känna sig. Det var med andra ord trögt att komma ur sängen i morse!

Ha en fin onsdag!

Categories: Uncategorized | 33 kommentarer

Inläggsnavigering

33 thoughts on “När man nu är igång…

  1. Cykling som ska vara så skonsamt för knäna, har du rätt höjd på sadeln….?

  2. Krya på dig och ha en fin onsdag !

  3. Så trist med knäet, hoppas en ändring av sadeln gör susen1 här börjar lunchspinning i dag så det har jag anmält mig till :-D Men först får jag hoppas ajg får tid att rättera mitt sneda bäcken, för nu gör det aj aj ont :-/ Ha en fin dag!

  4. Oavsett vad vi pratar om, ska man göra det med måtta, det är sällan bra att överdriva.

    Men krya på dig och ha en bra onsdag
    mvh

  5. Flytta på sadeln lite du och tänk att det kan vara latmasken som ska ut den vägen. ;)

  6. När det gäller förkylning och hängighet säger jag sköt om dig och krya på dig!

  7. Go onsdag till dig också :D

  8. Tråkigt att du fick ont i ditt knä.
    Här blåser jag lite, känns det bättre :)
    Krya på dig!
    Kramen♥

  9. Cykling sägs ju vara skonsamt för knäna. Däremot kan det ju kännas i rumpan ;) Hoppas att det blir bättre efter att du justerat sadeln :)
    Godmorgon!

  10. Jag kan tyvärr inte komma med några tips om cykling. Du förstår…jag vägrar att cykla.
    Fast å andra sidan vägrade jag och promenera för ett år sedan nu. Och se på mig nu. Nu promenerar jag mest varje dag :)
    Det ÄR inte försent att lära gamla hundar att sitta ;)
    Nästa år kanske jag cyklar också ;)
    Kram!

  11. Jag håller mig till promenaderna, för jag är så himla rädd för att dratta omkull med cykeln. Dessutom är det positivt för skelettet med belastningen på benen när man går, så jag stampar på. ;)
    Hoppas att ditt onda knä snart blir bra så att du kan få fortsätta med dina cykelturer!
    Kram, Ingrid

    • Ramla vill man verkligen inte göra. Så jag tänker investera i en hjälm. Får i alla fall akta huvudet. Promenaderna får vi med hundarna och det känns bra.

      Tack och kram

  12. Ajdå… Det är nog därför jag inte cyklar, vill inte få ont i knäet ;-)

    Hoppas att en korrigering av sadelhöjden gör susen!

  13. Dumma knä! Förkylningstiderna har verkligen slagit på nu, vi är fyra här som åkt på det… Krya på dig!

  14. Svar – ja då får jag leva på bröd den dagen sniglar serveras ;-D

  15. Aj då och typiskt när man väl kommer igång. Hoppas det rättar till sig med sadeländringen. Nu verkar många bli förkylda och hoppas det ger sig snabbt för dig.

  16. Det verkar som det går mycket förkylningar och halsont nu. Hoppas det inte blir värre för dig :)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 39 andra följare

