När det nu är höst…

 

…så kan man lika bra göra det bästa av den!

Så när jag hade storhandlat blev det en sväng in om stora blomsterbutiken. Där införskaffades lite ljung och en cyklamen till krukan jag tog på gratisloppisen.

Mina fingrar är inte speciellt gröna men växterna som står i krukor har jag skött med den äran. Så pass att Tures tomater börjar bli gula…

…fastän det såg hotfullt ut ett tag.

Inte blir det någon större skörd men en liten tomatsallad kan vi nog åstadkomma!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 23 kommentarer

Inläggsnavigering

23 thoughts on “När det nu är höst…

  1. Tycker det har varit höstkänning länge. Men idag har vi haft fint väder i huvudstaden.
    Så fort jag får pengar blir det att köpa lite färgade blommor. Just nu har jag endast några gröna halvslokande saker

    • Nackdelen med blommor och gröna växter är att det inte är billigt! Tyvärr. Snittblommor är ju ännu dyrare så det är jag dålig på att köpa…

  2. Nej men inte har vi höst ännu?

    Så roligt att det blir några hemodlade tomater, det smakar så gott!

    • Kanske inte än men enligt almanackan har vi!

      Ja, några blir det i alla fall. Men vem vet, nästa år är man kanske med växthus! Vi får se…

  3. Tomaterna har inte trivts i år. Våra håller på att mögla/ruttna innan de ens mognat. (Hos oss är det för övrigt maken som tar hand om blommor och han säger att jag har svarta fingrar som tar död på allt…)

    • Så illa kan det nog inte vara! Kanske vattnar du bara för mycket eller så har det regnat för mycket…

      • Neä, de står i växthus och det är maken som vattnar och han brukar vara duktig. De har fått för lite sol ju!

        Så är det säkert! Antalet soltimmar har varit väldigt få!

  4. Usch då….redan höstblommor :-). Men det är nog dags, för sommarblommorna börjar se skräpiga ut.

  5. Jag fick en hemodlad tomat av grannen. så söt o god är inte dom man köper. Hoppas att dina också smakar gott.

  6. Det lilla gör det stora.
    Härligt med lite mer, nyare växtligheter i hemmet.
    Egentligen kanske det borde bytas till höstgardiner också.

  7. minagladadagar

    Jag känner också av hösten nu. Hos oss blir det mycket tända ljus. Men det hjälper inte. Min energi tar slut när hösten tar vid tyvärr. Blä!
    Kram!

  8. Jag borde följa ditt exempel och handla lite höstblommor. Sommarblommorna har snart gjort sitt.

  9. Då lyckades du bättre än mig, två paprikor på fyra växter ser det ut att bli….

  10. Cyklamen, redan? Vill inte . sätter klackarna i marken, fast det hjälper nog inte, tyvärr! Kram

  11. Cyklamen är ju helt omöjliga att hålla liv i. Jag tror dom behöver vatten? Men ljungen brukar torka fint ;-)

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare

