Nu trillade polletten ner…

 

…och jag förstod plötsligt varför det legat bestick på marken utanför ett hus!

Det var nämligen nytt för mig det här med ”gratisloppis”.

Fungerar i alla fall som så att man utanför sitt hus sätter saker som man vill bli av med. Första gången jag såg det handlade om bestick i nysilver. Hur snygga som helst men jag vågade inte stanna och ta några. Jag menar tänk om det var ett experiment och någon lurpassade bakom gardinerna!

När jag tog min vanliga cykeltur i dag så stod det saker på andra sidan gatan och nu med en uppmaning om att ta det man ville ha. Med tanke på att jag gjorde rent hus i helgen borde jag inte samla på mig något mer men jag kunde inte låta bli.

Dels har vi så gräsligt ont om vaser, dels var tallrikarna från Gustafsberg och Rörstrand så söta. Lite krackelerade förvisso men fullt användbara ändå! Krukan tycke jag bara är så söt så den kommer att få fungera som ytterkruka även här!

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Categories: Uncategorized | 30 kommentarer

Post navigation

30 thoughts on “Nu trillade polletten ner…

  1. Vänta, grannen har sin bil parkerad utanför sitt hus!!! ;)

  2. Rätta mig om jag har fel, men jag har en känsla av att lärarna gör massor med jobb som inte ingår i deras arbetsuppgifter

  3. mia

    Vilket kul påhitt med gratisloppis sådär, det tror jag inte jag sett i just den formen.
    Personligen lämnar jag mest till Myrorna som jag har tvärs över gatan så det är
    smidigt, det brukar alltid komma med något hem tyvärr…Men just det här med second hand osv är ju en himla bra ide, det som inte passar mig kanske passar någon annan.Perfekt! Den lilla blå krukan tyckte jag var himla söt.

  4. Så smidigt att ha Myrorna tvärs över gatan. Mycket kan komma till användning igen! Tycker också den är söt så passande blomma ska inhandlas snarast möjligt!

  5. Väldans, det har jag inte sett… utom böcker förstås.

  6. Men så perfekt. Varför inte? Bättre det än att slänga.
    Kram.

  7. Gratis loppis så häftigt har jag aldrig sett , lysande ide’

  8. Utan skylt skulle jag inte heller våga ta nåt… :-)

    sv: Tack för gratulationerna! Jag leder och jag hoppas att jag kommer att fortsätta göra det men bara med ett år hela tiden :-)

  9. Vilken bra idé och ha chansen att bli av med ett och annat som man inte behöver längre.

  10. Men va fräsigt=) Den vasen med blått i var ju hur fin som helst, va kul!!

    Kramen

  11. Vilken rolig idé. Det var nåt nytt. Att folk ställer ut äpplen, som man får ta, har jag varit med om.
    Och vilka fina grejer det var.
    Kram

  12. Rolig idé, smart =)

  13. Jag förstår att du inte vågade ta något när det inte fanns någon anvisning om hur det skulle gå till. Men vilka fynd du gjorde den andra gången. Jag har en gammal soppterrin av samma sort som tallrikarna till höger i bild. Åtminstone påminner de mycket om varandra. Den kommer från min farmor och vi använder den ibland trots att den också är lite krackelerad i glasyren.

  14. Vad spännande inget jag hört talas om häromkring..
    Här är det sådär idag, riktigt förkyld och därtill en släng av den däringa magsjukan. Suck!!

  15. Ruth in Virginia

    Två ggr om året har min ”by” fri upplockning av allt man vill bli av med. På dagen och kvällen innan, cruisar folk omkring och letar efter nånting dom kan använda. Själv fick jag tag på ett IKEA skrivbord åt mitt barnbarn. En annan gång 4 patio stolar. Man hittar alltid blomkrukor. Barncyklar som blivit urvuxna finns det alltid.
    Det som står kvar körs till soptippen.

    Du hade tur. Trevliga grejer!

    • Smart sätt! Man delar med sig samtidigt som man blir av med sker! Borde man ta efter här :D Ja, jag blev nöjd. Vaserna fanns det dessutom ett behov av.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

