Jag trodde…

 

…att jag bara skulle skjutsa hem äldsta fröken och sonen från minsta hålan där äldsta fröken med pojkvän hade haft gemensam födelsedagsfest. Men så enkelt var det inte!

Vi började med att köra fyra säckar med tomglas till återvinningsstationen. Där var det getingar i parti och minut så det var ingen hit. Naturligtvis fick vi med oss en i bilen och med tanke på att jag är allergisk fick vi stanna för att få ut den. Inte det lättaste kan jag säga men till slut gick det med hjälp att ett paraply!

Väl tillbaka vid festlokalen skulle allt lastas in i bilen och det var inte lite som skulle med. Presenterna fick inte ens plats!

När vi var framme hos äldsta fröken skulle allt lastas ur igen och transporteras fyra trappor upp. Sedan skulle sonen avlämnas och när det var gjort tittade jag till mammas lägenhet. Vattnade, kollade post och såg att allt var som det skulle. Sedan körde jag till rehab och hälsade på henne där. Även om det är roligt att ses så blir jag inte uppiggad av besöket. Så många sjuka människor. Några unga som är totalförlamade efter bilolyckor… Jag förstår mer än väl att mamma vill komma hem men just nu klarar hon inte det.

Efter besöket så körde jag vidare till IKEA. Fick köpt två prydnadskuddar till sovrummet och ett par saker till sonen. Stod och höll i en burk krusbärssylt som Gunnardeckare i Deckarbloggen skrivit om men köerna var gigantiska så det fick vara.

Helt plötsligt var klockan halv sju och söndagen hade liksom gått. Bara så där…

Categories: Uncategorized | 12 kommentarer

Post navigation

12 thoughts on “Jag trodde…

  1. Väldans vilka presenter :)

  2. Kan man säga. Fast de hade väldigt mycket husgeråd och sådant eftersom de gjort all mat själv och de var 35 personer!

  3. Luta huvudet mot dom fina kuddarna nu och ta igen dig en stund. Snart är det läggdags på riktigt!
    *Kram*

  4. Fina kuddar du hittade :-).
    Tur att du inte blev stucken av getingen, för det måste vara tufft den här årstiden när de flyger överallt.

  5. Oj, du har hunnit med en hel del logistik idag ser jag.
    Inte illa! Fina kuddar! :-)
    Sov gott. Nattinatti

  6. Jag tycker du hann med en massa på en dag! Läckra kuddar!

  7. Vissa dagar går det troll i saker, helt klart :)
    Väldigt fina kuddar!!!

  8. Fina kuddar! Undrar när dom ska börja sälja tunikor och väskor på Ikea? ;-)

    Men vilken hektisk dag…

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

