Jag är ingen pedant…

 

…men det får finnas gränser för hur det kan se ut i ett sovrum.

Det var nästan så att jag rodnade!

Värst av allt var det under sängen.

Har människan grejer under sängen undrar kanske någon.

Ja, det hade jag och det var ingen lustig syn.

Fast mest var det Husses fel för där låg överblivet laminatgolv, söndriga persienner och emballaget till två studentskyltar.

Men det var då det för nu har jag gjort rent hus. Rensat, sorterat, dammat, skurat, dammsugit och våttorkat. Dessutom fyllde jag bilen med skräp och körde en vända till tippen.

Nu återstår det bara att putsa fönsterna och få allting på plats. Sedan klämmer jag hallen också men därefter får det räcka för i dag. Men annars är min plan att samtliga rum ska få en rejäl översyn här i höst.

Dagens framfart medförde i alla fall att det får bli ett besök på IKEA. Helst redan i morgon. Vi behöver nämligen fler prydnadskuddar till sägen.

När jag gör något så gör jag det ordentligt!

Categories: Uncategorized | 44 kommentarer

Post navigation

44 thoughts on “Jag är ingen pedant…

  1. Ordentligt var bara förnamnet, shit vad du sliter kvinna!
    Prydnadskuddar gillas, vi har sängen full av dem. Haha!

  2. Du det har en sorglig förmåga att samla sig… har sanerat rejält nu när vi fick bort sängkammarssängarna i rummet som var överfullt med sängar. Gick helt enkelt inte att komma under ordentligt och städa. Men nu så känns det gott att det är fixat.

  3. Husse påminner om min man, som samlar på bra-ha-saker eller inte orkar åka till tippen själva. Du har verkligen varit flitig och det är verkligen skönt att få städa ordentligt mellan varven.

  4. Samma här, när jag gör något gör jag det ordentligt.
    Men saker under sängen har jag tack och lov inte så mycket av. Där blir så sällan städat…
    Kram.

    • Det enda som får ligga kvar där är ett paket laminatgolv. Allt annat är bortta. Nu ska det bli rejäl ordning här. En gång för alla :D

      Kram

  5. Mycket bra jobbat. Själv undviker jag grejer under sängen, för det blir dammsamling bara. Och då hostar jag.

    Kram

  6. Haha tur du inte kollade under vår säng för nån vecka sen….Jäklar vad grejer man kan få under där! =O

  7. Oj vad flitig du har varit!

    Vi hade tänkt åka till IKEA idag, men så kom vi på hur mycket folk det var senast vi var där på en lördag, jag iddes inte ens köa till köttbullarna. Dessutom kom jag på att det nog är en hemskehelg i trafiken idag, så spanjorernas semester tar slut. Så det få bli en annan dag :-)

  8. Låter som en bra idé själv har jag tagit itu med huset………efter några månaders frånvaro med kala klippor så inser man vad grejer man har..nu ska här rensas slängas och skänkas………….i köket har det redan blivit betydligt bättre plats i skåpen…….

  9. Ibland måste man göra en djupdykning i städträsket, och det är ju riktigt roligt i alla fall när man är klar! :)

  10. Hahaha! Vad mycket man kan ha under sängen! Det är inte roligt alla gånger. Man tror att man ligger sover i ett rent rum men tittar man under sängen blir man rent av mörkrädd.
    Kram

  11. Igenkänningsgraden är hög……. visst är det skönt när man är klar! Här har också fejats idag och nu njuter jag av nyputsade fönster.

  12. Under sängen brukar man hitta ett och annat,. och även på översta hyllan i skåp eller bokhyllan.

    Har varit lite dålig på att kommentera, det ska bli bättring.
    Ha en fortsatt bra kväll
    mvh

    • Översta hyllan vågar jag inte tänka på men visst har du rätt!

      Tack och det samma! Men ingen prestige i att kommentera. Det går i perioder…

  13. Vi har också svingat städgrejorna idag. Snabeldraken är gubbens ansvar och han tar det fullt ut. Våttokning och annat ligger på mig. Hmmmm… Kram

  14. Nog för att det kan vara rätt så stökigt här hemma men så mycket grejor har vi inte under sängen. Är det compact living?

    • Inte alls! Men vi har fått hem ett halvt bohag som ska övertas av yngsta dottern. Det gör att förvaringsutrymmena är så där… Men nu är det ordning på torpet och hela huset luktar rent! Härligt :D

  15. Skönt att det inte var ditt fel :)

  16. Hoppas att det gick bra med städning, på tisdag börjar jag med röjning efter att vi knappt varit hemma på ett år =) Ön och Linköping har varvats flitigt vilket gjort att mycket annat fått stå åt sidan. Dags att kasta och en och annan dammråtta kommer jag garanterat att hitta.

    Nu har vi i alla fall skjutsat son och flickvän till Umeå och de ska bo i studentkorridor till de hittar en lämplig lägenhet, inte kul för dem men kanske nyttigt ett tag. =) Lite bortskämda är de allt med utrymme och nu … inget.

  17. minagladadagar

    Tänk vad man hittar när man städar. Haha! Men vad skönt när det är rent och fint.
    Kram!

  18. Det är rätta takter! Jag är likadan

  19. Duktig du är :) under sängen samlas det mesta..kram Diana

  20. Det är så underbart härligt när man får tummen ur och fixar till det hemma=)
    Det måste göras detsamma här!!
    Ha en fin dag, kram

  21. Ja fy när de ligger och ser sådär arga ut då man kommer med snabeldraken…
    Men nu är det ju topp trim igen hos dig!
    Kram Sussi

  22. Sannerligen … när du gör något gör du det ordentligt. Vilken avundsvärd egenskap ändå!

    Kram!

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

