Badade hund igår…

Blöt och trött!

…och det tog på krafterna.

Först en väldigt noggrann genomkamning vilket innebar en bra stund på trimbordet. Sedan en dusch med dubbel shamponering och balsam.

En dos till mig med så vi blev lika vackra och fina.

Ville fjäska lite för uppfödaren och visa upp en perfekt Miss E. Meningen var nämligen att vi skulle tränat rallylydnad i dag men makterna var emot oss och uppfödaren fick ställa in.

-Då behöver du inte bada henne!, var Husses spontana kommentar.

Men Miss E behövde ändå ett bad och även en klippning konstaterade jag när jag såg bilden. Kan verkligen inte förstå hur mycket pälsen har vuxit på kort tid.

Men nu luktar hon i alla fall som en nyponros igen vår finaste pralin!

För övrigt den första dagen i den första höstmånaden vilket känns så där. Mindre bra på ett sätt men väldigt bra på ett annat!

Kategorier: Uncategorized | 28 kommentarer

Inläggsnavigering

28 reaktioner på “Badade hund igår…

  1. Finaste pralin… det var ett gulligt namn på en gullig hund.
    Ja nu är september här och det är väl bara att gilla läget antar jag ;)
    Gonatt kramen!

  2. Så söt :) kram Diana

  3. Tocken sötnos! :)

  4. Bad är skönt!

  5. Men…tvättade du bort ögat på finaste pralinen? ;)
    Kram!

  6. Nästa gång blir det såna läbbiga nakenhundar va? ;)

  7. Det är så skönt när man får snygga till hundarna lite och duscha dem. För mycket fastnar i pälsarna och luktar inte alltid gott.

  8. Härligt med en nypondoftande hund=)
    Hallon/lakrits te lät som nåt jag skulle gilla, men lite mysko att dricka dom smakerna!!
    Ha en fin dag, här skiner solen, kramen

    • Kombinationen är väldigt god men att dricka varm lakrits känns lite konstigt.

      Sol här med men jag har saker att göra inomhus!

      Kram och det samma!

  9. Det tar hårt på krafterna att bada hund.

  10. Skönt när det är badat och genom kammat, fin pralin !

  11. Söt nyponros :)
    Kramen♥

  12. Stackarn som inte kom undan trots att det blev inställt… ;-)

  13. Ärligt så tror jag INTE dom ljusen är så mycket bättre än billiga, men dom har några som lyser fantastiskt fint, hela ljuset lyser när man tänder dom..men jisses vilka priser.

    • Låter häftigt men jag håller med. Priserna är minst sagt höga… Några kollegor har inviterat och jag blev förbluffad över hur dyrt det var!

  14. Så söt nybadad! Här fejar vi en hel del på stövaren som nu kan släppas i skog och mark, men det är inte direkt med glad min; han rullar sig i allt möjligt illaluktande. Isch!!!

  15. Det gör Miss E, också! Ite helt kul!

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

