”Du måste absolut smaka…

 

…hallon och lakrits” sa tjejen i tebutiken!

Och visst, är något nödvändigt så är det, men jag köpte dessutom  jordgubb/grädd och frukt special. För att vara på den säkra sidan så att säga.

Kalla det gärna en reservplan…

…för jag vet hur känslig Husse kan vara även om han är en lakritsälskare av stora mått.

Så nu är jag inne på andra koppen och kan fortfarande inte bestämma mig. Det känns som någon form av innerlig hatkärlek. Älskar men ändå inte. Kanske beror det på att lakrits inte känns som en självklar smak på te men samtidigt så gifter sig smakerna ändå så fint.

Får kanske bli en tredje kopp…

Categories: Uncategorized | 34 kommentarer

Post navigation

34 thoughts on “”Du måste absolut smaka…

  1. Jag är en tråkig earl grey-drickare….

  2. Jag älskar lakrits men jag är tveksam till om jag vill ha det i te.

  3. Tredje gången gillt! :)

  4. Jo, det tror jag är gott! Hallon och lakrits i godis är en bra kombo.

  5. Älska lakrits och hallon måste jag absolut testa ! Jordgubb/grädd är mmmm så gott ! Ha en fin fredags kväll

  6. nej tack…….. Ätit god kardemummaglass idag :)

  7. Det blir nog nästa köp till jobbet…fast jag kanske får dricka det själv?

  8. Intressant. Kanske värd att testas?

  9. Hmmm….te ska smaka te och inget annat! ;) När det är smaksatt känns det som man måste dölja en lite sämre tesort! :( Kram

  10. Jag är ingen riktig te drickare. Men detta lät faktiskt riktigt gott :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

  11. Har du bestämt dig nu? Jag gillar lakrits skarpt så tror du det är nåt för mig? ;)
    Vad tyckte husse då?
    Trevlig helg,
    Sussi

  12. mums, köpt var? =) Sån måste jag ha!

  13. Låter som ett gott te enligt mig, tycker hallon och lakrits gör sig väldigt bra ihop. Men då gillar jag ju hallonlaktritsskalle-godisarna också ;)

  14. Jösses! Jag trodde det var kola!

  15. Låter inte helt tokigt :)

    Natti natti!
    Kramar

  16. Älskar lakrits och te men lakritssmak på te låter mysko?!
    Här blir det mest grönt, earl grey, te med kanelsmak och gärna rabarber/grädd.

  17. Hmmmm…..låter som en konstig blandning ;-)

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

