Daily Archives: tisdag, augusti 21, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • bra dag på jobbet
  • långrunda med hundarna
  • dagens cykeltur avklarad
  • bakade bloggkakor
  • en hel del hemarbete
  • tvätt och byk…

…och så var tisdagen avklarad. Mot sängen och sov gott!

Categories: Uncategorized | Lämna en kommentar

Skrytvarning!

 

31 nya elever och jag kan namnen på dem efter en dag!

Det är jag nöjd med för det känns så mycket mer personligt och som om man redan känner varandra.

Även om det inte är så…

Categories: Uncategorized | 25 kommentarer

Vanans makt är stor!

Trots att jag vet att kökskranen är sönder så är min hand på väg mot den varje gång jag ska ta vatten.

Först när jag ser Husses lapp som jag ändå vet sitter där reagerar jag.

Suckar och stönar över att jag behöver gå till vasken i grovköket vilket ligger tre meter bort!

Men plötsligt blir man medveten som hur mycket man använder vissa saker utan att reflektera över det. Som när man glömmer klockan. Hur många gånger tittar jag inte på min tomma handled? Ja, jag hör till den sorten som fortfarande envisas med att använda klocka.

På fredag kommer rörmokaren.

Husse gjorde ett tappert försök men eftersom våra vattenrör saknar avstängningskranar vågade han inte fortsätta. Det är jag tacksam för! Vill inte se mig själv som en hysterisk Blondie med en lika hysterisk Dagobert under vasken…

Trevlig tisdag!

Categories: Uncategorized | 44 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare