Dagen D är här…

…och nu kör vi så det ryker!

En nätt liten grupp på 31 tioåringar ska jag och 2 trevliga kollegor ta hand om i några år framöver.

Visst är de många men det ska förhoppningsvis gå bra.

Vi fungerar bra tillsammans och har lätt för att samarbeta vilket underlättar så mycket. Hjälps åt och vet var vi har varandra. Så när det gäller kollegorna jag kommer att jobba med kan det inte bli bättre!

Men det är mycket nytt som väntar. Nya betyg, utbildningar och kurser så något lugnt läsår kommer det inte att bli. Men samtidigt ganska så spännande!

Sonens ledighet är också över så snart är det dags att få upp en svårväckt 23-åring. En utmaning som kräver sin kvinna!

Ha en fin måndag!

Categories: Uncategorized | 35 kommentarer

Inläggsnavigering

35 thoughts on “Dagen D är här…

  1. 31 tonåringar är kanske lättare att ta hand om än att väcka en sovande 23 åring ;-) ha en bra första skolstarts dag !

  2. Oj, det var en stor klass men det ska nog gå bra :) kram Diana

  3. sockenvagenssota

    Ja i dag är det många pirriga barn som knatar iväg till skolan, Min lilla Luran var ledsen då hon tappar en del av sina kompisar som nu börjar 6-års. Dock lite stolt att hon var en av de större barnen kvar på förskolan, bra att fokusera på det positiva ;-D KRAM!

  4. Ja lycka till med alla nya och gamla uppgifter nu!
    Låter spännande…
    Kram Sussi

  5. Oj..det var en stor klass. Men ni fixar nog det :)
    Ja..idag börjar skolorna men jag ska ha semester ett tag till. Ja..till på torsdag i alla fall ;)
    Kram!

  6. själv skulle jag inte väcka en 23-åring, inte mitt problem….

  7. Alla åldrar har sin tjusning. Ibland vill man att åren ska gå fort, ibland sakta.
    Så talar en fyrbarnsmamma – där barnen säger om att ha sina barnbarn – det var annat förr, mamma!
    Ha en bra skolstart och fin måndag!
    Kram♥

  8. Kanske tur att du inte har 31 23-åringar hemma att väcka ;) Men du har skämt bort honom, min 15 och 18-åring dom får väcka sig själva :)
    Kram och godmorgon!

    • Det gör han i vanliga själv också. Han har ju inte bott hemma på tre år. Men i dag var det första dagen efter semestern och han sov hemma.

      Kram och god middag!

  9. 31 barn, det är en stor klass! Tur att du inte är ensam utan har kollegor till din hjälp. Lycka till den här första dagen på skolåret!
    Kram, Ingrid

  10. Du vet sån tuta som de har på fotbollsmatcher… En sån brukar få upp dem rätt snabbt. ;)
    Lycka till idag med allt! :)

  11. Javisst är dagen D här! Ooops… Jag trodde du menade dagen D som i Dallas… ;-)

    Lycka till med alla tioåringar – och kollegorna :-)

  12. Min son är också 10 år och han började 4:an idag, lillasyster fick ”nöjja” sig med att börja i 2:an.

  13. Det låter spännande och utmanande. Roligt. Lycka till.
    Kram.

  14. Dottern var pigg och rask i morse, redan uppe vid halv sju :)
    Hon vill ABSOLUT inte att man ska stiga upp till henne på morgonen, hon tycker jag surrar för mycket *L* :)
    Ha en fin skoldag!
    Kramen♥

    • Sonen har ingen lust att konversera med mig utan ville bara ha mig som backup till larmet! Han bor ju själv i vanliga fall och får klara det utan mammas hjäl.

      Tack och kram

  15. Ha en bra dag på skol-starten = ))
    Kram Helene.

  16. sockenvagenssota

    sv- hi hi nej, ett horn i sidan vill inte ens jag ha ;-D

  17. Här börjar skolorna i morgon.
    – Ska bli skönt med semester! Sa sonen som har arbetat hela sommaren ;)

  18. 31 låter mycket men om ni är två lärare på gruppen så går det ju att dela vid behov. Goda kollegor är a och o i vårt jobb! Det är så pass komplicerat i vardagen att vi behöver stötta varandra.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare

