Gratis är inte alltid gott!

 

I alla fall inte om köerna är gigantiska och restaurangen mest påminner om en skolmatsal eller en snabbmatsrestaurang på en flygplats.

Så var det på IKEA i dag och varken Husse eller jag hade lust att stå i kö. I stället uträttade vi våra ärenden föredömligt snabbt. Husse fick sin kudde, nya salladsskålar inköptes, vi kompletterade dricksglasen och på väg mot kassorna blev det äntligen lite roligare. Vi passerade nämligen textilavdelningen och jag insåg att vi var i akut behov av nya handdukar till ena badrummet. Husse höll inte med men vad gjorde väl det…

Men bäst av allt var nog att jag fick beställt ett nytt objektiv till kameran. Innan vi ”gjorde IKEA” så tog vi en tur in om Mediamarkt. Mitt ”vanliga” 18-55mm fungerar inte som det ska så just nu lånar jag yngsta frökens. Det går förvisso bra men vem vet när hon vill ha sin systemkamera? Så jag kom till skott men valde nu ett 18-105mm i stället. Fanns inte hemma så det fick beställas men jag sitter inte i sjön på något vis. Dessutom var det ett riktigt bra pris…

En bild från badrummet. På golvet har vi gråsvarta klinkers så det passar bra att välja handdukar med lite färg. Sedan hoppas jag att de är bra för det värsta jag vet är tunna sladdriga hunddukar. Brukar köpa på Hemtex som har bra kvalitet tycker jag.

Kanske borde jag strukit dem…

Categories: Uncategorized | 32 kommentarer

Post navigation

32 thoughts on “Gratis är inte alltid gott!

  1. Trevligt med nytt kameraobjektiv ! De handdukarna har även jag i annan färg bra kvalité tycker jag !

  2. Vi skulle också behöva uppdatera våra handdukar. Riktigt fin färg på era!
    Kram.

  3. Stryka handdukar????
    Jag stryker inget…… :D

    • Bra för då är vi två om det! Skulle något vara extremt skrynkligt när det ska användas så stryker jag men aldrig annars. Vilket blev påtagligt när jag såg fotot ;-)

    • Häftigt att ha sett Lucia di Lammermoor som opera på Malmö Opera, jag är avundsjuk… Walter Scott är underskattad.

      • Kanske lite och kanske är det en träningssak lyssna på opera. Kan säga att dekoren var fantastiskt vacker! Otroligt vacker när jag tänker efter!

  4. Snygga förstås … äsch inte ska du väl ställa dig och stryka handdukar inte!!!
    Jag har två kameraobjektiv till en Canon systemkamera som jag inte använder. Kan de vara något för dig? När kameran gick sönder (av fukten i Thailand) har jag inte brytt mig om att köpa en ny och jag tror inte jag kommer att göra det heller. Den är ganska så stor och tung och klumpig.

    Vet inte på stående fot vad det är för objektiv.

    Kram!

    • Med tanke på att jag aldrig stryker annars så varför skulle jag göra det nu?

      Tack för erbjudandet men nu har jag komplett på objektivfronten i och med att jag fick macro i födelsedagspresent. Men att du inte försöker sälja dem via Blocket. Tror inte det är speciellt svårt faktiskt.

      Kram

      • Det kanske jag ska ge mig på … får väl försöka kolla vad man kan ta betalt :-)

        Kram!

        Det tycker jag absolut. Finns ingen anledning att låta dem bara ligga. Sök lite på nätet och se ungefär vilka priser som gäller för begagnat. När vi sålde vår förra systemkamera fanns väldigt många intressenter.

        Kram

  5. Fina handdukar, Dotter köpta likadana till sitt badrum; några svarta och några rosa (enda stället där hon drog till med färg). :)

  6. Snygga handdukar! Här behövs det uppdateras med, de vi har idag har två år på nacken!!! Våra är från Jysk deras Kronoborg lux (eller nåt), är galet nöjd med dem.

  7. Grattis till nya objektivet, vilket kommer bli kanon med zoom. Min favorit är ett liknande, men inte lika brett zoom.

    De där handdukarna är riktigt bra och håller sig tvätt efter tvätt, för jag har likadana i en turkosgrön färg som passar vårt badrum.

    • Jag tror det ska bli bra. Jag har dels ett zoomobjektiv, dels ett macro så detta som får ersätta mitt 18-55mm.

      Bra, då litar jag på det. Kvaliteten kändes i och för sig bra men man vet aldrig.

  8. Hahaha! Jag hade strukit dom. Jag stryker i stort sett allt! ;) Jätteroligt med ett nytt objektiv…… Har man flera objektiv vill man ha mer än en kamera också …. Man blir aldrig nöjd! Kramar

    • Jag stryker i princip aldrig!

      Nej, någon mer kamera vill jag inte ha men en ny kameraväska lär jag nog behöva. Blev medveten om det just nu… Nåja, det fixar sig!

      Kram

  9. jennyslondon

    Jag behöver också nytt objektiv. Det ena går inte att fota med alls, så jag får hålla till godo med inzoomningsobjektivet.. jobbigt att man alltid måste vara så långt borta bara när man tar kort.
    Jag

    Jag gillar inte heller tunna handdukar, de allra bästa och fluffigaste jag vet kommer ifrån Ralph Lauren. Synd att de är så dyra bara.

    • Ett zoomobjektiv fungerar inte i längden tyvärr…

      Ralph Lauren köpte äldsta fröken när hon var i USA men jag tyckte de trådade sig lite. Annars var kvaliteten enorm!

  10. Vi borde också förnya 18-55 objektivet. Det blir sig en prick på varje bild när vi använder just det objektivet. Har faktiskt funderat på ett sådant som du uppgraderade till, lite nyfiken på vad du fick betala för det?

    Trevlig helg!

    • Jag betalade 2190:- och det var så lågt som man kunde komma. Jag tittade på ett 18-200 men det kostade 6400:- men jag har redan ett 55-200 så det föll direkt.

      Tack och det samma!

  11. Usch ja…folkmassor i restauranger e inte kul. =/

    Alltså rosa och rött….Njaaaa ;D

  12. Fina handdukar till badrummet, helt i min smak! Kram♥

  13. Snygg färgklick i badrummet. Min systemkamera ska sonen sälja åt mig. Använde den ytterst lite. Kameran i iPhonen använder jag desto mer.
    Kram

  14. Fina handdukar. Hoppas att de är bra. Jag tycker att IKEAs handdukar brukar bli väldigt tunna och dåliga snabbt så jag handlar också det på Hemtex. Jag vill ha tjocka mjuka handdukar. <3

  15. Jag var också på jakt efter kamera idag. Min ”systeryster” som bor inne i lillstrumpa nu börjar verkligen säga upp sig. Zooma fullt går inte, då blir det blänk i bilden. Suck. Jag hatar att min fina favvokamera redan är pensionsfärdig…

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

