Dags för ett grönt paket söderut…

 

…men denna gång är det inte till yngsta fröken utan till vårt fadderbarn i Mali.

Jag provade att skicka ett brev och en liten present för att se hur postgången fungerade. Det kom fram vilket i och för sig inte ger några garantier fortsättningsvis men oftast verkar det gå bra.

Rea på Lindex gjorde att jag fick en klänning, ett par shorts och ett linne för 100 kronor. Prisvärt som bara den och förhoppningsvis kan det komma till användning. Bara storleken är rätt… Men skulle den inte vara det så finns det flera syskon. Den lilla tjejen är nästan på dagen lika gammal som lilla söta rara systerdotter så jag försökte gå efter hennes storlek.

Trots att man har tre egna barn så var det ett tag sedan man handlade på barnavdelningen!

Nej, nu blir det cykeltur.

Categories: Uncategorized | 14 kommentarer

Post navigation

14 thoughts on “Dags för ett grönt paket söderut…

  1. Åh vilken bra idé … den ska jag ta efter och försöka skicka något till mitt fadderbarn som är lite äldre … och som bor i Guinea Bissau :-)

    Kram!

    • Tycker jag du ska göra. Jag skickar i postens gröna vadderade påsar. De ser mer officiella och brukar komma fram. Hoppas det denna gång med…

      Kram

  2. Kul att ha barn att handla till! Jag har massa barn i närheten men man får ju vara lite återhållsam…

    • Jag har ju våra och min systerdotter. Detta är någon gång per år och inte på samma vis. Men kan jag hjälpa så gör jag det gärna. Situationen är tuff för många barn i mellanafrika….

  3. Dom kommer säkerligen väl till pass!

  4. Det blir säkert en glad överraskning för ert fadderbarn! Det vet man ju hur kul det är att få paket.
    Kram, Ingrid

    • Ja, men visst är det. Så vill man ju skicka något som kommer till användning också. Tänker på Carola som när hon besökte sitt fadderbarn hade med sig en dyr parfym. Fast avsikten var säkert god.

      Kram

  5. Åh så fint =) Fin tanke!

  6. Så söta kläder, fint att ha ett fadderbarn hon blir säkert jätte fsöt i dessa kläder !

    • Jag hoppas det ska bli bra. Jag kände för att göra något och då blev det ett fadderbarn. Det som är bra är att man hjälper hela byn så alla får del av det. Sedan kan man hålla kontakten med just sitt barn.

  7. Fadderbarnet kommer säkert bli väldigt glad över de fina kläderna. Roligt att handla när det är rea.

  8. Så söta!
    Trögt att kommentera här….

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 38 andra följare

