Flocken är utökad…

 

…med sonen som tillbringar några lediga dagar här.

Han har ett par veckors semester från sommarjobbet men ska förhoppningsvis arbeta sedan igen. Bär ju inte av till England och studierna där förrän i slutet av september och finns det pengar att tjäna tackar han inte nej.

Så speciellt mycket ser vi inte av honom.

Han sover betydligt längre än vad jag gör på morgnarna och lägger sig betydligt senare på kvällarna. Dagtid passar han på att träffa kompisar som också är på hemmaplan några veckor nu. Så vi springer inte ner varandra direkt!

Men…

…det märks ändå att han är här!

Mjölk- och kaffekonsumtionen har ökat drastiskt och en del porslin verkar vara på avvägar. Dessutom har han ett alarm på sin telefon som håller på att göra mig galen. Det låter som en studsande pingpongboll och borde kunna väcka döda. Men någon sover vidare helt obehindrat! Undrar om det är samma någon som ätit upp småkakorna…

Apropå småkakor är det nya regler som gäller nu. Promenaderna ska bli längre och kompletteras med cykelturer till dess att simhallen öppnar igen efter renoveringen.

Nya tag, nya ambitioner!

Här några bilder från gårdagens cykeltur.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 22 kommentarer

Post navigation

22 thoughts on “Flocken är utökad…

  1. Fina bilder du tog på cykelturen. Det är till att vara flitig och bestämd :-) och du kommer säkert lyckas utmärkt.

    Konstigt hur det märks när söner är på besök, för vissa saker försvinner i rask takt.

  2. Visst är det kul när ungarna hälsar på. Känner igen det där med dygnsrytmen. Nu är våra barn vuxna och då är det annorlunda. Vi får alla anpassa oss till barnbarnets dygnsrytm när dom hälsar på.

    • Ja, då är ni i en annan fas. Med småbarn i huset eller på besök så är det deras tider som gäller. Omväxling förnöjer ;-)

  3. Härligt med besök av dom man älskar mest = ))
    Jättefina bilder.
    Kram Helene.

  4. Även om man inte direkt går på varann är ändå känslan av att någon annan är hemma lugnande, trygg och skön. Även om det betyder att både kaffe och småkakor tar slut :)
    Kram.

  5. Nej, ungdomarna sköter sitt, man får beställa tid för möten :)

  6. Härliga bilder från cykelturen ! Det är härligt att ha dem hemma ”ungarna” men nog blir det skillnad ;-) i hemmet !

  7. Jag skulle gärna utöka mina cykelturer med sådana vyer … och visst … Också jag måste börja på ny kula och skärpa till mig. Hösten är årets början på något vis för mig också … Nya tag alltså!

    Kram!

  8. Hej hjärtat, gud vilken fin blogg du har! Riktigt inspirerande och härlig. Vi bara älskar dina bilder!

    Hoppas du vill kika in på våran blogg för tips på bra mat, träning, design, fotografering, träningsmusik ja, allt möjligt helt enkelt. hoppas du har en bra dag, kram/ oss

  9. Haha grabbar! ;D Men antar det e rätt skoj ändå =D

  10. Jag tror att det är DU som äter upp kakorna och sen använder bloggen för att skylla ifrån dig… ;-)

  11. Oj vad jag känner igen det. Söner vad kan man säga.
    För att komma i form är nu ett årskort till yogan inhandlat så nu är det inte värt att fuska. Inriktningen är 3 gånger i veckan få se hur det går.

    • Låter väldigt bra tycker jag. Något säger mig att jag hade stannat vid två. Vet hur jag fungerar. Men satsar man högt så når man ganska så skapligt!

      Lycka till!

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

