Ärligt talat…

…så ville jag skriva något positivt, trevligt och gärna underhållande!

Som ett kinderägg!

Tre överraskningar i ett.

Men jag kom av mig. Lyckades inte alls med min förutsättning och då får det bli som det blir.

Hellre ett tråkigt och dystert blogginlägg än ett som inte är äkta.

För just nu så lider jag av:

Inte så att jag ägnar mig åt aktiviteterna under punkt 2 men nummer 1 stämmer bra in just nu och det är förbaskat jobbigt att känna så.

Det som stör mig är oförmågan att kunna hjälpa hur gärna man än vill. Vanmakten…

Sedan noterade jag att några gråa hår plötsligt fanns in min lugg men det tar jag med fattning! På den fronten verkar jag ha goda gener vilket alltid är något ;-) Dessutom ska äldsta fröken och jag beställa nya trätofflor i dag. Min present från barnen…

…så ljusglimtar finns!

Alltid bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Trevlig lördag!

Kategorier: Uncategorized | 25 kommentarer

Inläggsnavigering

25 reaktioner på “Ärligt talat…

  1. Ingen rolig känsla alls, vanmakten…:( Tärande och jobbig är vad den är! Hoppas att det vänder snart!
    Tur att det även finns ljusglimtar, även om vissa behagar komma i luggen…;) Härligt att du kan ta det med fattning alla fall!
    Kram och godmorgon, Znogge!

  2. Hoppas lördagen blir bra trots vanmakten kram Diana

  3. Vanmakt är nog värst, att stå där och inte kunna göra nåt för att förändra. Men jag gillar absolut uttrycket hellre tända ett ljus än förbanna mörkret.

  4. Låter som livet, allt kan man inte ha kontroll över….

  5. Bättre med ärliga inlägg och även dystra ibland, för så är livet. Hoppas känslan av vanmakt släpper snart. Träskorna kommer säkert pigga upp stämningen en del i alla fall.

  6. Ibland ter sig inte världen lika trivsam och positiv som man skulle önska. Då får man lita på att det blir bättre, snart eller så småningom eller alldeles strax!

  7. Det är inte alltid så lätt att skriva glada och positiva blogginlägg. Men det är inte helt fel att låta bloggen bli en ventil för mörka och dystra tankar, för oro och ängslan – alltid hjälper det lite att få ”lätta på trycket”.
    Kram Ingrid

  8. Visst är det bättre att tända ett ljus.
    Hoppas det vänder till det bättre.
    Kram.

  9. Ja du att stå där bredvid och känna vanmakten är både jobbigt och frustrerande, hoppas att det vänder snart ! Trots allt hoppas jag att det blir en fin lördag och att ni hittar fina trätofflor och får njuta lite sol ! Kram

  10. Jag har massor med grått men jag tycker faktiskt att det är en rätt snygg grå färg.

  11. Att inte kunna göra något är frustrerande. =/

    Det e värre på vår sida….Dom gråa håren kommer tidigt här :P

  12. Jag tycker det är kul när jag nån enstaka gång hittar ett hårstrå med färg….

  13. Det är jobbigt att inte kunna göra något när man så gärna vill. Hoppas att allt går över och vad det nu är att det löser sig. Men vi ska inte tro att vi alltid kan vara så himla glada och positiva då ljuger vi för alla men främst för oss själva.

    Jag misstänker att det kan finnas något grått hos mig men eftersom jag färgar mitt hår, inte pga åldern utan något som jag vant mig vid. Har haft många olika nyanser av färger genom åren.

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

