Ett brev betyder så mycket…

 

…och är det en hälsning från Grekland så betyder det extra mycket.

Två vykort låg i lådan i dag.

Ett till Husse och mig och ett till mamma. Hon blev så glad och tyckte det var toppen med post från barnbarnet.

Så det blev ett ovanligt lättsamt sjukhusbesök i dag. För förutom vykortet hade jag med mig alldeles ljuvliga bullar fyllda med mandelmassa, vaniljkräm och jordgubbar…

Så på förekommen anledning blir det en längre långrunda nu!

Kategorier: Uncategorized | 26 kommentarer

Inläggsnavigering

26 reaktioner på “Ett brev betyder så mycket…

  1. jo, det är roligt och sällsynt! Sonen skickade kort från Australien förra veckan, jag blev jätteglad :)

  2. Snigelpost är underskattat! Och de där bullarna, det lät riktigt mums!!

  3. Clara skulle nog behöva några sådana där bullar också för att bli frisk ;)

  4. Vykort är så härligt att få. Vi fick också ett idag. Visserligen inte från barnen men från en annan släkting och det är inte det sämsta. Förövrigt ser hemmet ut som ett katastrofområde med kassar, kartonger och dammtussar. Äldsta dottern flyttar på onsdag till nya lägenheten sen ska här städas.

  5. Jag förstår att din mamma blev glad över vykortet. Det är alltid lika trevligt att få annat än reklam i brevlådan.
    Kram, Ingrid

  6. Roligt att få ett sånt långväga brev. Jättefint kort också.

    Hoppas din kväll varit bra
    kram

  7. Visst är det härligt med vanlig snigelpost!
    Kram♥

  8. Sv: Vår heter Torsten… jag frågade batman. :)

  9. Ja det är inte alltför ofta riktiga vykort kommer i ens brevlåda nu. Men lika glad blir man varje gång när det väl kommer ett.
    Kalamata, köpte olivolja idag gjord av kalamataoliver….

    Kram

  10. God kväll!
    Helt klart det bästa som finns med handskrivet vykort/brev. Kan man spara i evigheter och läsa när man vill. Ingen risk för att ett datorhaveri ska sabotera. Extra kul för dig då du just varit i Kalamata så det blir ett fint minne. Jag har några vykortsalbum kvar med just sådana som jag sände hem till mamma när jag var 20 och var ute på vift :-) Helt underbart att titta på såhär på ålderns höst och jag tänker alltid att det var ju tur att jag passade på att resa/jobba som ung. Bra erfarenhet får man och den kommer till nytta senare i livet. Tids nog börjar allvaret för oss alla så det gäller att passa på.
    Ha det gott! Kram, Agneta

    • Visst är det ett fint minne! Min syster har sparat nästan alla kort men tyvärr har jag inte det. Fast en del utvalda har jag kvar och dit kommer detta att höra.

      Visst ska man resa som ung. Då är det mycket lättare och man är inte bunden av något eller någon…

      Kram

  11. Erika

    Det är inte ofta man får brev eller vykort nuförtiden. Jag får sms av dottern som är i England.
    Kram!

  12. Det är glädje varje gång man hittar något annat än räkningar i bevlådan. Tråkigt nog så är det inte ofta man får vykort eller brev längre.

  13. Ett brev … eller kort … betyder verkligen så mycket. Det har man nästan glömt bort och blir lika glad varje gång en ”riktig” hälsning dyker upp i brevlådan bland all reklam.

    Kram!

Kommentera

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

