Jag hade inte förväntat mig…

 

…att mamma skulle vara pigg så därför blev jag inte så förvånad.

Förr pigg var hon verkligen inte!

Syrgas, lätt yr av stark, stark smärtlindring, en aning febrig, väldigt trött efter den långa operationen men också av blodförlusten.

Så jag stannade bara drygt en timme. Vi småpratade lite, åt några geléhallon och tidvis var vi bara tysta. Men mamma blev glad för att jag kom och vi kunde till och med skratta åt hennes virrighet.

Fastän jag nästan inte gjort något i dag så känner jag mig ganska så matt. Blir med andra ord en stillsam kväll här där soffan blir min utgångspunkt.

Kategorier: Uncategorized | 24 kommentarer

Inläggsnavigering

24 reaktioner på “Jag hade inte förväntat mig…

  1. Så jobbigt. Hoppas din mamma snart återfått sina krafter och känner sig bättre.
    Kram.

  2. jag skulle också vara mör

  3. Klart att hon blev glad även om hon kanske inte kände sig som den mest sociala. Omtanken som räknas och omtanke var det ju verkligen.
    Hoppas hon kryar på sig :)

    • Precis. Så översocial är man inte efter en operation men det är ändå uppskattat med besök. Tack, det får vi hoppas.

  4. Hoppas att det kommer att gå fort med tillfrisknandet.
    Vi är i dina trakter, ja i alla fall nära. Hälsar på kusin Laila i Malmö. Efter en lång stadspromenad och uppfriskande drink väntar nu en god middag.

    • Tack, det får vi hoppas.

      Mina trakter får man väl säga för i dag var jag i Malmö. Annars håller jag till några mil härifrån. Hoppas ni får en trevlig kväll!

  5. Önskar henne ett snabt tillfrisknande. Jobbigt med operation men kanske nödvändigt?

  6. tankar till din mamma <3

  7. Det är klart du är helt utmattad. Det finns inget som tröttar lika mycket som psykisk spänning och oro. Du ska se att hon redan är avsevärt bättre nästa gång du hälsar på henne! :) Kram

  8. Det är tröttande och jobbigt att sitta på sjukhuset, även om man känner att man gör nytta och att det är uppskattat. Jag önskar din mamma god bättring!
    Kram, Ingrid

  9. Det är jobbigt att se att ens anhöriga inte är på topp. Hoppas hon kryar på sig fort och blir av med syrgasen!

    • Den är borta nu. Dessutom satt den fel vilket jag fick påtala och då blev någon irriterad på mig. Och det var inte min mamma…

  10. Sv: Just nu är det en lång väntan på att inflammationer ska lägga sig innan annat kan ske, tyvärr. Men de verkar iaf (efter en månad) ha koll på vad som är fel på henne…

  11. Hoppas hon återhämtar sig snabbt!
    Kram

  12. Hoppas nu att din mamma kryar på sig ordentligt och tur i oturen att det inte är den hetaste sommaren.

    Idag har fruntimmersveckan börjat med den enda manliga och om jag inte kommer ihåg fel så har du också någon att fira.

    • Ja, att det inte är tropisk hetta känns bra i detta läge.

      Helt rätt! Vi har fyra namn att fira och först ut är sonen i dag. Kort är skickat och grattat har jag gjort även på Facebook!

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

