Har drabbats av en akut…

Musten har gått ur mig och jag har absolut ingenting att avhandla. Svårt att samla ihop tankarna.

Visst, jag skulle kunna tjata på om sjukvården i allmänhet och UMAS i synnerhet men det orkar jag inte. Inte just nu…

Jag skulle kunna påtala en vårdcentrals bristande ansvarstagande och passivitet.

”Vi gör allt för att göra det lättare för läkarna” som en sköterska sa. Jo, men det lät väl bra. Fast vem är till för vem? Finns det inte annan vårdpersonal vars situation borde underlättas mer än läkarnas?

Jag skulle kunna skriva om vad ett uteblivet samtal kan ställa till med och kanske gör jag det. Bara för att påpeka.

Men just nu gör jag ingenting.  Ska i alla fall hälsa på mamma på sjukhuset om inte nu äldsta fröken gör det. Vi får ser hur upplägget blir.

Jag som bara vill vara ”god och glad, kexchoklad”!

Ha en fin lördag!

Kategorier: Uncategorized | 33 kommentarer

Inläggsnavigering

33 reaktioner på “Har drabbats av en akut…

  1. När man är där mitt i och och det känns för djävligt får man både ha bloggtorka och olust! Jag ska inte heller tjata om vården här för det skulle kunna bli en roman. Ta hand om er ! Kram

  2. Det där med irritation över hälsocentraler kan jag mer än väl förstå. Svärfar fick ramla och bryta tre revben på grund av att man skickar ett brev till honom om att han ska ta kontakt och inte kontaktar hans distriktssköterska i stället.

  3. Jag med … och har haft den där ”torkan” ett bra tag nu. Men jag försöker ändå att hålla igång bloggen så att den inte torkar ut helt … så Håll ut, Znogge …

    Själv ska jag ut på Morgonrundan, sen ska jag … och när jag äntligen kommer ut till Femöre så ska jag läsa ikapp också så gott jag kan. Det är mycket man missar när man är borta ett tag…

    Stressigt det här … :-)

    Kram!

  4. själv har jag bara gott att berätta hur bra dom tog hand om mammas man förra veckan när han fick propp förra veckan… Nu blir det dock ingen bilkörning, semesterplanerna ändras.

    • Så skönt att det blev ett bra omhändertagande. När min mamma kom in med ambulans fungerade allting också perfekt. Alla var effektiva och mycket proffsiga. Men när det kommer till vardagsvården så slirar det…

  5. Nej fy. Förstår att du blir matt av allt som händer, eller snarare inte händer som det ska.
    Kram.

  6. Jobbigt! Och då tänker jag inte närmast på själva bloggtorkan…

  7. Så är det ibland..ta en liten paus så kommer lusten tillbaka :) stor kram Diana

  8. Man orkar inte vara mer än människa så det är helt ok att tappa trôken emellanåt, speciellt i dessa situationer. Jag försökte köra happy face och ta hand om allt men det brakade ju i backen med en smäll..

    Tror garanterat att du kommer att få mer ork framöver när akuta fasen är över och du går ni i fasen när man blir förbannad och då kommer det hända saker :)

    Kram

  9. Vännen!
    Då tycker jag att du tar en paus och vilar.
    BloggLandia och alla vi finns kvar!!!
    Stor Kram, RackarTuss

  10. Ha en så god lördag du kan med tanke på omständigheterna!
    Och hälsa din mamma att vi är väldigt många som tänker på henne.
    Varm kram, Ingrid

  11. Jag blir så förb….d när jag läser sådant som att, vi gör allt lättare för läkarna, sjuksköterskorna, undersköterskorna, assistenterna och så vidare. Som anställd inom vården är du anställd för vårdtagaren/brukaren, utan dem behövs du inte och synd är ju att de gör det. Drömscenariot om att alla människor var friska finns inte ens i någons tankar.

    De ska underlätta och hjälpa den som behöver vård eller hjälp på annat sätt, det övriga ska lösas och inte belysas på det sätt som jag allt oftare läser, ser och hör.

    Har man den inställningen att det viktiga är att se till att man själv har det bra istället för den behövande … sluta och sök ett annat arbete.

    Nog nu om detta, för får jag fortsätta förbrukar jag all ditt lediga utrymme.

    Marknaden du var på verkade ha klass och mycket snyggt och gott av god kvalité. Såg några muggar som – ja tack.

    Får se om uppkopplingen orkar med min kommentar, sitter med den mobila och nu är det som det var för något år sedan, har varit så hela året trögt och ibland omöjligt att överhuvudtaget koppla upp sig. Ha en fortsatt bra helg. Det är regnfritt här just nu, men ingen sol och kyligare.

    • Precis! Du är anställd för brukaren och inte tvärtom! Så borde all vård fungera men tyvärr är det ingen självklarhet…

      Den orkade med din kommentar utan problem. Trvligt för du slog huvudet på spiken.

  12. Pingback: Den tjuvaktiga Skatan | SKATANS TANKAR

  13. Ja inte är sjukvården som den var förr. man känner sig så maktlös när man sitter där bredvid och ser hur de plågas.. har nog inte bearbetet de 10 dagarna vi satt hos pappa när han gick bort ännu…

  14. Efter att ha läst ikapp några dagar, så förstår jag gott och väl att musten gått ur dig, eller börjat på gått ut. För helt ut får den inte göra. En sjuk person i dagens Sverige måste ha nära omkring sig som orkar ”bråka” med sjukvården över att saker och ting ska hända. Hemskt, men så är det det.
    Kämpa på!
    Hoppas hon tillfrisknar snabbt efter måndagens operation.

    Kram

  15. Förstår att sjukvården tar på krafterna och att det mest är det som rör sig på hjärnkontoret nu. Tråkigt är att man alltid ska behöva bli upprörd eller arg, för att det ska fungera.

  16. Usch så tråkigt att behöva slåss mot sjukvård och annat…. Man måste vara frisk för att vara sjuk om inte familjen sliter river och drar. Förstår fullkomligt att bloggen har låg prio nu! Ha det så gott du kan! Kram

  17. Egendomlig inställning hos en sjuksköterska måste jag då säga, men det finns väl folk till allt. Som jag brukar säga.

    Sv. Jo. Det har äl framgått på annat håll att dottern ska läsa grafisk design på MAH. :)

  18. Stämmer säkert som du säger.

    Låter intressant. Tror faktiskt att det var ett av sonens alternativ när han sökte in för ett par år sedan. Hoppas hon ska trivas!

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

