Daily Archives: onsdag, juli 11, 2012

Mycket välkommet…

…tittade solen fram några timmar.

Vi passade på att ta en extra lång promenad med hundarna och därefter hamnade vi i brassestolarna.

Satt en stund, läste och njöt av att känna lite sommarvärme. Men lagom tills jag skulle plantera mina nyinköpta lavendelplantor så började det…

…ja just det, regna så klart.

Nu är ordningen återställd och vi inomhus igen! Kycklingfiléerna hamnade i ugnen i stället för på grillen men det blir nog bra det med.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

 

Categories: Uncategorized | 25 kommentarer

Hur skulle det vara…

 

…om dagens bilister en gång för alla lärde sig att hålla avstånden!

I så fall hade bilolyckan som stoppade upp när jag skulle hem aldrig hänt.

Tack och lov fick bilarna bara plåtskador men det ställde till ändå. Eftersom det pågår en mycket stor hästtävling här så är köerna enorma redan som det är.

Hur skulle det sedan vara om bilister lärde sig att släppa fram utryckningsfordon också? Ännu bättre skulle jag tro men…

…det viktigaste verkade tyvärr vara att komma fram först.

Categories: Uncategorized | 19 kommentarer

Bad och sol i all ära…

…men jag vill gärna se lite mer av platserna jag beöker.

Komma nära inpå…

…för om man ska vara helt ärlig så är en pool i Grekland väldigt lik en pool i Turkiet. Naturligtvis är det inget fel på det men jag vill mer! Se vardagen om det går.

Denna gång blev det besök i Messini och Kalamata. Messini och Kalamata var två städer som fanns på nära håll och båda var väl värda ett besök. Befriande turistfria säger jag som själv var där som turist!

De kände så äkta, souvenirbutikerna var extremt få och menyerna var oftast bara på grekiska. Kvinnor satt ute på gatan och skalade frukt, prästerna skyndade till kyrkan och på caféerna satt männen och pratade.

Rökte och tittade lite nyfiket på oss när vi gick förbi…

Annars då?

Halsen är ond och storhandling står på dagordningen.

Ha en fin onsdag!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 34 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare