Vilken dag…

 

…säger jag bara!

När frukosten var avklarad begav jag mig direkt till stranden. Landade i en bekväm solstol, plocade fram min bok och bara njöt!

Njöt av värmen, solen, baden och den vackra utsikten upp mot bergen.

Bara vara i ett nötskal.

Konstaterade dock att jag har för få böcker med mig i alla fall men det får gå ändå.

Vid lunchtid anslöt yngsta fröken som hade några timmar ledigt. Det blev mer sol och bad och en mycket skön havsbris gjorde att det inte var för varmt trots att här är väldigt varmt. Sedan blev det dags för en sen men snabb lunch. För min del en fylld chiabbata och en kall öl.

Därefter fick yngsta fröken återgå till plikterna och jag hamnade vid poolen. Lika skönt där!

Nu blir det balkonghäng en stund innan jag beger mig in i duschen, En dusch som för övrigt ligger bakom sovrummet men bara har glasväggar mellan! Men det finns som väl är en gardin att dra ner. Har inte lust att duscha för helt öppen ridå ;-) Fast samtidigt är det en speciell känsla att stå i duschen och se ut över Medelhavet!

Åter till väsentligheterna!

Categories: Uncategorized | 17 kommentarer

Inläggsnavigering

17 thoughts on “Vilken dag…

  1. Låter väldigt arbetsamt ;-)

  2. Lite tufft är det om dessutom toan finns bakom bara glas. Även om man inte delar rum med nån mer finkänslig än söte maken.

  3. Det låter helt fantastiskt det där att sitta i en solstol med en bok och ha det varmt och gott :)
    Fortsätt njut och må!
    Kram

  4. Uj uj uj vad jobbigt det låter :)
    Härligt att kunna konsten att bara vara.

  5. Fuskis där, är inte ett DUGG avis.. Kram

  6. Åh vad härligt! Hoppas att du njuter en massa!

  7. Men gud så härligt !!
    Själv har jag jobbat hela helgen = //
    Vad läser du för böcker ??
    TIPS !!
    Kram Helene.

  8. Underbart.
    Där skulle jag också vilja sitta och läsa :)
    Kram.

  9. Låter helt underbart!!
    Vad skönt att du äntligen har kommit ner till dottern=D
    Njut!
    Kram

  10. Du har det bra ser jag, ha en fortsatt trevlig sommar nu

  11. Åh, det låter alldeles alldeles underbart! :D
    Fortsätt njut!
    Kram på dig!

  12. Njut för mig med!
    Du verkar ha det alldeles underbart, fortsätt med det ;)
    Kram Sussi

  13. Herre jisses, sol? Njut där du är ;)

  14. Finns det inga bokaffärer?? Själv köper jag ofta böcker som souvenirer, dottern har säkert någon trevlig chick lit-genren att låna ut :)

  15. Låter som en semester du önskat dig :-), sol, bad och en god bok.

  16. Jag älskade den duschen vi hade i Alicante med glasväggar. Fast där var det ingen som helst insyn, och så delade jag ju rum med Anders – han vet precis hur jag ser ut :-)

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 39 andra följare

