St Ives…

(googlad bild)

…och Cornwall ska få besök av äldsta fröken med sambo under en veckas tid.

De åker tidigt, tidigt i dag och därför har Husse fått hedersuppdraget att köra dem till Kastrup. Visst går det tåg men Husse erbjöd sig alldeles frivilligt. Han tänker nämligen bege sig söderut till Tyskland för en liten inköpsresa. Bordershop och Burg är målet.

Högt på hans önskelistan står veteöl!

Totalt obegripligt men så är det…

Själv stannar jag hemma och ser till att hundarna kommer ut. Det gör mig inte ett dugg för så roligt är det inte att sitta i bilen.

Men till England hade jag gärna åkt!

God natt och god morgon.

Categories: Uncategorized | 34 kommentarer

Inläggsnavigering

34 thoughts on “St Ives…

  1. Tur att smaken är delad ;) kanske du önskat nåt annat?
    Så härligt dottern ska ha med din sambo, dit hade man gärna hängt på!
    Fin måndag till dig och vovvarna,
    Sussi

  2. Det där med veteök hoppar jag så gärna med… och med tyska sommargrannar behöver vi inte ens åka dit, leveranserna kommer alldeles av sig själv :P. Utom öl då, för då krånglar det till sig med burkar och pant, fattar inte vilket dåligt system de har.
    Inget sommarväder här heller, men två veckor till att jobba..

  3. Hmm…jag hade följt med dottern,ja ;)
    Fast..Tyskland vore inte så dumt heller.
    Fast…borta bra med hemma bäst,va? ;)
    Kram!

  4. Har smakat veteöl, men det blev ingen favorit här.

    Ser väldigt mysigt ut dit de ska. Har sett program på TV som heter ”Ett liv på landet”, så de letar hus åt folk som vill flytta i England. Helt underbara miljöer ser man titt som tätt.

  5. Åh vad vackert där ser ut att vara! Dit hade jag gärna åkt med. Men jag kan tänka mig Tyskland med, att fylla på spritförrådet inför sommaren hade inte varit helt fel.

    • England är sällan fel. Vi kom inte bort till Lands end men sydkusten var inte dum den heller! Tyskland bjuder på mycket intressant att se. Rügen är helt fantastiskt och så nära…

  6. Dit skulle man inte ha någonting emot att åka :)
    Kramen på dig♥

  7. Vilket land är det?

  8. Hej, Znogge!
    Bra val att resa till Cornwall och hoppas på att vädret är bättre där än här. Även jag har, som Raja, sedan fllra år, följt/följer serien på TV8 om en ”Plats på landet” så via TV:n får man gå husesyn och resa runt i England och just Cornwall fastnade jag för.
    En inköpsresa till Tyskland förstår jag att du avstår från. Långa köer och så sitta i en bil i timmar..njae..gott att vara hemma och slappa nu när du har semester. Lite egen tid är aldrig fel :-)
    Ha det gott! Kram, Agneta
    .

    • Vädret är väl så där just nu. Inte det bästa. Kyligare svensk sommar skulle man kunna säga. Men miljöombyte är sällan fel.

      Hade vi haft hundvakt hade jag åkt med. Men, men…

      Kram och det samma!

  9. Cornwall är underbart vackert! Jag var där första gången 1972 på ridläger och sen återvände jag på tågluffen 1979. Borde kanske vara på tiden för ett återbesök… ;-)

    Hoppas att Husse har din önskelista med :)

  10. Ser helt underbart ut …
    Här kommer du att njuta av livet och tänk så många fina foton du kommer att ta!!!
    Dom ser jag fram emot …
    Lev Väl!

  11. Jag har växt upp med engelska barnramsor, och kommer att tänka på den här:

    As I was going to St. Ives I met a man with seven wives,
    Each wife had seven sacks, each sack had seven cats,
    Each cat had seven kits: kits, cats, sacks and wives,
    How many were going to St. Ives?

    … och svaret är?

  12. Ja, till England hade jag gärna åkt.
    Kram.

  13. Så trevligt för ungdomarna att få åka till England! Det ser ju jättemysigt ut på din bild.
    Kram!

  14. Vi betalar gladeligen lite bensinpengar till någon annan hellre än att själva bila till Bordershoppen. Jag har förresten fortfarande kvar efter att ha beställt femton liter vodka på nätet för ett par år sedan och kan tipsa om http://www.bottleshop247.com/SE/

  15. Obegripligt!?! Bästa ölen som finns ju!

    Och St. Ives skulle nog också jag kunna tänka mig att åka till!

  16. Aha,, här dricks ibland något som heter Erdinger i speciella glas med plats för mycket skum! Och flaskan ska rullas först och sist innan det hälls i, lite av en vetenskap att dricka.

Kommentera

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare

