Daily Archives: söndag, juni 17, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • vaknade onödigt tidigt
  • några ärenden
  • tvätt och byk
  • fika hos min mamma
  • hämtade Ture
  • rester till middag
  • fastnade i en bok…

…och på den vägen är det!

En av oss ska upp 04.00 men tack och lov är det inte jag!

Vetskapen om att det är måndag men att jag kan snarka vidare är bara så go’

God natt från mig!

Categories: Uncategorized | 4 kommentarer

Ture Tomat…

…har lämnat våningen med stuckatur och högt i tak för att åka på sommarnöje i en vecka.

Just nu är han installerad i hörnet på terrassen. Är man van vid stugvärme kan omställningen bli för stor för vindarna är inte nådiga.

Lite blek och hängig är han allt så frågan är nu åt vilket håll utvecklingen kommer att gå…

Trädgårdsbloggen kommer att hålla er uppdaterade!

Categories: Uncategorized | 18 kommentarer

Semesterfunderingar 3

Bokskog kan jag förstå men bokflod går jag bet på…

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Har förresten…

 

…läst ut en av böckerna jag lånade i går.

Mari Jungstedts ”Den sista akten” är lättläst och spännande litteratur som jag valde att inte lägga ifrån mig!

Handlingen utspelar sig på Gotland och boken bjuder på mord, älskare, otrohet och ny kärlek.

Perfekt för brassestolen, hängmattan eller soffan om det nu blir regn igen…

Categories: Uncategorized | 20 kommentarer

Kanske blir jag…

…med kristallkrona i dag!

Min mamma har bytt lampa i hallen och vill inte ha sin gamla.

Nu är det inte alls den ljuskrona som jag drömt om men ett steg i rätt riktning! Så får vi den att fungera så kan den hänga i hallen på ovanvåningen.

För visst krävs det en takhöjd om det inte ska se helt fel ut. Och takhöjd, det har vi inte.

Annars blir det fika hos min mamma och Husse ska hjälpa henne med ett par saker. Så där lite lagom söndagsbestyr. När man nu inte kan sitta i brassestolen så känns det väl helt ok.

Regnet paddrar på rutan och det är väl så gott ändå…

Ha en fin söndag!

Categories: Uncategorized | 28 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare